پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ / ۲۳:۰۷
کد مطلب: 44546
۱

کمترین درآمدهای پزشکی/درآمد بالای سه رشته جراحی

کمترین درآمدهای پزشکی/درآمد بالای سه رشته جراحی
میگنا: حیدرعلی عابدی، افزود: دریافتی پزشکان در دو قالب حقوق و درآمد صورت می‌گیرد که درآمد آنها تحت عنوان کارانه پرداخت می‌شود، از سوی دیگر اگر پزشکی در بخش خصوصی هم فعالیت کند از بخش دولتی حقوق می‌گیرد اما در بخش خصوصی درآمد کسب می‌کند.

وی ادامه داد: البته اگر وزارت بهداشت به پزشکی برای تمام مدت نیاز داشته باشد اجازه نمی‌دهد که در بخش خصوصی هم فعالیت کند، اما بخشی از درآمدی که در بخش خصوصی می‌تواند داشته باشد را تامین کرده و برای آن درصد تعیین می‌کند.

عابدی اظهار کرد: درآمد پزشکان به تخصصی که دارند بستگی دارد، کما اینکه متخصص بیماری‌های عفونی از کارانه بالایی برخوردار نیست و حتی ممکن است کمتر از حقوقی که دارد کارانه دریافت کند، متخصص داخلی کارانه متوسطی را دریافت می‌کند، اما جراحان دارای کارانه بیشتری هستند.

وی تصریح کرد: بی‌تردید درآمد یک متخصص داخلی با یک چشم پزشک یا مغز و اعصاب همیشه متفاوت بوده است و می‌توان گفت برای متخصصان بیماری‌های عفونی، کودکان و روانپزشکان یک متوسط دریافتی، برای متخصصان داخلی یک نرخ متوسط دریافتی و برای پزشکان جراح هم یک متوسط دریافتی می‌توان ارائه داد.

عابدی با اشاره به سطوح دریافتی برای متخصصان افزود: در رده معمولی متخصصان عفونی و روانپزشکان هستند، درآمدهای متوسط برای متخصصان داخلی، قلب داخلی، مغز و اعصاب داخلی و بالاترین درآمد برای متخصصان جراح مغز و اعصاب، عمومی و ارتوپدهایی که دیسک کمر و ستون فقرات عمل می‌کنند، وجود دارد.

وی یادآورشد: قطعا هر متخصصی که بیشتر کار می‌کند درآمد بالاتری هم دارد، به این معنا که ممکن است یکی از متخصصان به غیر از ساعات اداری تنها ۳ ساعت کار کند اما برخی متخصصان هم بیشتر از ۶ ساعت کار کنند که کارانه آنها بر اساس ساعات کاری که فعالیت می‌کنند تعیین می‌شود و اینجا تفاوت‌ها از این طریق حاصل می‌شود، بنابراین ما همیشه در این حوزه اختلاف درآمد خواهیم داشت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تاکید کرد: در این زمینه موضوع قابل انتقاد این است که افزایش ناگهانی که ۳ سال قبل در تعیین تعرفه‌ها اتفاق افتاد، درآمدها را نامتوازن کرد و باعث شد که بسیاری از بیمارستان‌ها و بیمه‌ها هم بدهکار شوند و اگر از آن عبور کنیم درآمد متخصصان بحثی نیست که در مورد تفاوت‌های موجود در آن متمرکز شویم.
مرجع : خبرگزاری مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
چه سكوتی دنیا را فرا می‌گرفت اگر هركس به اندازه عملش صحبت می‌كرد