جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۷ تير ۱۳۹۷ / ۰۸:۱۹
کد مطلب: 44643
۱
رئیس سازمان بهزیستی خبر داد؛

افزایش دو برابری خدمات مشاوره در برنامه ششم

افزایش دو برابری خدمات مشاوره در برنامه ششم
میگنا: انوشیروان محسنی بندپی در دیدار با سفیر کشور سوئد در مرکز جامع مشاوره با اشاره به اینکه ۶۵ درصد پرسنل بهزیستی را زنان تشکیل می‌دهند، اظهارداشت: کارشناسان و مشاوران زن در ارائه خدمات استاندارد در مجموعه اورژانس اجتماعی و مراکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ و مشاوره توانسته‌اند اثربخشی اقدامات را بالا ببرند.

وی با تاکید براینکه براساس قانون برنامه ششم توسعه مکلف شدیم تمام خدمات را دو برابر افزایش دهیم، افزود: همچنین سازمان جهانی بهداشت نیز در روز جهانی مبارزه با موادمخدر، شعار «گوش بسپار» را انتخاب کرده که بیانگر اهمیت مشاوره و توجه به خانواده است. 

به گفته محسنی بندپی، در زلزله کرمانشاه با استقرار تیم محب، ۷۹ هزار نفر در غربالگری شناسایی شده و همچنین ۲۴ هزار نفر در مرحله بعدی مشاوره شناسایی شدند. 

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی برای افرادی است که مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند، گفت: در صورت تماس با اورژانس اجتماعی تیم مشاوره در محل در اسرع وقت حضور پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه به مسائل اجتماعی نگاه جدیدی داریم و از نگاه امنیتی و پلیسی کاسته‌ایم ، اظهار داشت: در جهت جلوگیری از رشد آسیب‌ها در ابعاد مختلف کودک‌آزاری و همسرآزاری اقدام می کنیم و در این زمینه طرح‌هایی مانند ثبت الکترونیکی طلاق را در استان خراسان رضوی به صورت آزمایشی برای سه سال است اجرایی کرده ایم که برهمین اساس طلاق ۸.۱ درصد کاهش پیدا کرده است.

محسنی بندپی به تفاهم نامه ای که با سوئد به امضا رسیده اشاره کرد و گفت: در زمینه ارائه خدمات اشتغال به معلولان و راهنمای شغلی برای این افراد تفاهم‌نامه‌ای با مؤسسه غیردولتی سوئد امضا کرده ایم.

 وی گفت: در زلزله کرمانشاه نیز تیم محب (مشاوره) در محل حادثه مستقر شد و ۷۹ هزار نفر در غربالگری شناسایی کرد و ۲۴ هزار نفر در مرحله بعدی مشاوره شناسایی شدند. 

محسنی بندپی همچنین در پاسخ به سئوال سفیر سوئد مبنی بر ارائه خدمات به اتباع افغانی در کشور گفت: مراکز اقامتی و تربیتی برای همه افرادی است که در ایران زندگی می‌کنند، این در حالی است که یک مرکز جامع توانبخشی در افغانستان برای ارائه خدمات به این مردم راه‌اندازی کرده‌ایم. 
 
مرجع : خبرگزاری مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
صعود به اورست 13 روز به طول مي انجامد، اما سقوط از آن فقط « 8 ثانيه ». ساختن روابط مدتها به طول مي انجامد اما از بين رفتن آن فقط در چند ثانيه!