جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۹ تير ۱۳۹۷ / ۱۳:۴۶
کد مطلب: 44667
۰

توقف صدور شماره نظام پزشکی و عضویت رشته‌های دکترای تخصصی

توقف صدور شماره نظام پزشکی و عضویت رشته‌های دکترای تخصصی
میگنا: بنابر اعلام اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی  اهم مصوبات دهمین جلسه شورای عالی مورخ 31 خردادماه 97 به شرح زیر است:
« با توجه به مشکلات عدیده همکاران جامعه پزشکی جهت گذراندن دوره طرح و نیز اعزام دستیاران تخصصی به نقاط مختلف کشور که فاقد حداقل امکانات لازم هستند، مقررگردید سازمان نسبت به بررسی و انعکاس موضوع به مراجع ذیربط در جهت پیگیری بهبود وضعیت آنان اقدام نماید.

با توجه به مکاتبه نظام پزشکی شیراز و ارائه پیشنهاداتی جهت کاهش مشکلات همکاران شاغل در برنامه پزشک خانواده، مقرر گردید موضوع در اسرع وقت در کمیسیون پزشک خانواده مطرح و نتیجه به شورای عالی منعکس گردد.

با عنایت به مصوبات قبلی شورای عالی مبنی بر توجه به ارتقاء سطح اخلاق حرفه‌ای، مقرر گردید سازمان نسبت به برنامه‌ریزی جامع جهت تحقق بیشتر اخلاق حرفه‌ای توسط کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی حوزه سلامت اقدام و مراتب را جهت برنامه‌ریزی اجرائی در دستور کار و اولویت قرار دهد.
با توجه به گزارشات واصله مبنی بر مداخله برخی از فارغ التحصیلان رشته‌های علوم ورزشی در فرآیندهای درمانی و عوارض ناشی از اینگونه مداخلات بر سلامت مردم، مقرر گردید سازمان نسبت به پیگیری‌های حقوقی و انعکاس این موضوع به مراجع ذیربط اقدام نماید.

با توجه به ابهاماتی که در خصوص مجوز اخیر وزارت بهداشت جهت تاسیس مطب توسط همکاران دندانپزشک ضریب K و استخدامی هیات علمی از حیث ضریب جمعیتی و ... وجود دارد، مقرر گردید اعضای محترم دندانپزشک شورای عالی با همکاری معاونت فنی و نظارت سازمان، پیشنهادات لازم را به شورای عالی ارائه نمایند.

شورای عالی ضمن تاکید بر لزوم تصویب هرگونه تغییرات و اصلاحات در آئین نامه تبلیغات توسط شورای عالی، جناب آقای دکتر حسین قشلاقی را بعنوان نماینده شورای عالی جهت شرکت در کمیسیون مربوطه معرفی می‌نماید.

با توجه به مکاتبه شماره 416/273/1397مورخ97/3/10 نظام پزشکی مشهد، مقرر گردید جلسه شورای عالی مورخه 97/5/25در شهر مقدس مشهد برگزار گردد.

با توجه به گزارش معاون محترم توسعه مدیریت و منابع سازمان مبنی بر عدم اجرای مصوبه شماره 15 ششمین جلسه شورای عالی مورخ 96/11/26 در خصوص ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان، علیرغم ابلاغ این مصوبه توسط رئیس کل محترم سازمان و نیز تاکید سازمان بازرسی کشور، مقرر گردید در اسرع وقت مصوبه مذکور توسط ستاد مرکزی سازمان و کلیه نظام پزشکی های سراسر کشور اجرایی و حسب مقررات اقدام شود.

مصوبه (15) ششمین جلسه شورای عالی

نظر به مشکلات عدیده و روز افزون جامعه پزشکی و لزوم چابک سازی و ارتقاء توانمندی‌های سازمان که در سایه استفاده از پتانسیل نیروهای کارآمد جوان حاصل می‌گردد، به کارگیری افراد بازنشسته (اعم از لشکری، کشوری، تامین اجتماعی و سایر صندوقهای بازنشستگی) در کلیه مناصب سازمان به هر نحو و شکل از تاریخ تصویب این مصوبه ممنوع و سازمان همچنین مکلف است بلافاصله تمام نیروهای بکارگیری شده مشمول این مصوبه را با پرداخت حق و حقوق قانونی لغو قرارداد نماید.

با توجه به اینکه علیرغم مصوبات متعدد قبلی در خصوص ایجاد ساز و کارهای مناسب و اصلاح سامانه جهت اخذ به روز حق عضویت، شورای عالی ضمن تاکید بر لزوم اجرای مصوبات خود مقرر نمود گزارش مکتوب چگونگی اخذ به روز حق عضویت در سراسر کشور توسط سازمان جهت طرح در جلسه شورای عالی مورخ 97/4/28 ارائه گردد.

- با توجه به اعتراض همکاران فیزیوتراپیست مبنی بر احتساب سابقه کار خدمت در مطب متخصصین پزشکی ورزشی (مطروحه در مکاتبه شماره 2039/6400  مورخه 97/2/5مدیرکل دفتر نظارت و اعتبار بخشی در چارچوب آئین نامه فعالیت محدود درمطب جهت کسب امتیاز لازم برای افتتاح موسسه یا دفتر کار) مقرر گردید سازمان ضمن پیگیری موضوع اقدامات انجام شده را به شورایعالی گزارش نماید.
-  مکاتبه شماره 640/70/100/1397   مورخه 1397/1/27سازمان در خصوص معرفی نماینده شورای عالی جهت عضویت در کمیسیون موضوع ماده 25 آئین نامه استانداردسازی تابلوها و سرنسخه‌های موسسات پزشکی مطرح و آقایان دکتر محمود فاضل و دکتر بهنام عباسیان جهت عضویت در کمیسیون مذکور انتخاب گردیدند.

- مقرر گردید صدور شماره نظام پزشکی و عضویت رشته‌های دکترای تخصصی (PHD) تا تعیین تکلیف قطعی در شورای عالی متوقف گردد.
- مقرر گردید کمیته‌ای متشکل از سه نفر از نمایندگان شورای عالی، سه نفر از نمایندگان وزارت بهداشت (یک نفر از حوزه معاونت آموزشی و دو نفر از حوزه معاونت درمان ) و معاون فنی و نظارت سازمان و دو نماینده مدعو بدون حق رأی از گروه‌های مربوطه، موضوع عضویت گروه‌های متقاضی جدید از جمله موارد مطروحه در مصوبه فوق الذکر را بررسی و نتیجه را  به شورای عالی گزارش نمایند.»
 
مرجع : خبرگزاري ايسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
سخن گفتن با خدا مانند صحبت کردن با یک دوست پشت تلفن است... ممکن است او را در طرف دیگر نبینیم، اما می دانیم که دارد گوش می دهد...