جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۷ / ۰۳:۳۷
کد مطلب: 44686
۲

هشدار؛ افسردگی در کمین فست فودخورها

هشدار؛ افسردگی در کمین فست فودخورها
میگنا: عصر مدرن، عصر ابتلا به افسردگی است و افراد بنا به دلایل مختلف دچار افسردگی هستند، ابتلا به افسردگی دلایل زیاد دارد که یکی از آن‌ها که جدی به حساب نمی‌آید، رژیم غذایی روزانه فرد است.

کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند داشتن رژیم غذایی ناسالم می‌تواند سبب افسردگی افراد شود، این پژوهش به وسیله دانشمندان مرکز پزشکی دانشگاه راش (Rush University Medical Center) انجام شده است.
این پژوهش نشان می‌دهد ارتباط مستقیمی بین رژیم غذایی و سلامت جسم و روح افراد وجود دارد، افرادی که رژیم غذایی سالمی دارند کمتر دچار افزایش فشارخون و ابتلا به افسردگی می‌شوند.

کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند برای بهبود سلامت خلق و خو و جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری‌ها رژیم غذایی سالم شامل انواع میوه و سبزیجات داشته باشند، در این رژیم غذایی باید میزان کافی از انواع دانه‌های خوراکی، لبنیات و پروتئین کم چرب وجود داشته باشد تا به حفظ سلامت بدن انسان کمک کند.

کارشناسان در طرحی پژوهشی که  روی ۶۷ فرد داوطلب آزمایش انجام داده‌اند، این داوطلبان به دو دسته تقسیم شده اند، دسته اول مواد غذایی سالم (به ویژه خوراکی‌های موجود در رژیم غذایی مدیترانه‌ای شامل میوه، سبزیجات، روغن زیتون، سیر، نان کامل، ماست و ماهی) و دست دوم خوراکی‌های متداول از جمله فست فود، نوشیدنی‌های شیرین و خوراکی‌های سرخ شدنی در رژیم غذایی خود داشته‌اند.

کارشناسان پس از مدتی به بررسی سلامت روان و میزان ابتلای داوطلبان به افسردگی و سایر بیماری‌ها پرداخته و دریافتند آن دسته از افرادی که رژیم غذایی ناسالم و حاوی فست فود داشته‌اند، بیشتر مستعد ابتلا به افسردگی و سایر اختلال‌های روانی بوده‌اند.
پژوهش‌های پیشین نشان می‌دهند رژیم غذایی سالم سرشار از مواد مغذی و به ویژه پروبیوتیک، سبب افزایش تعداد باکتری‌های سالم روده می‌شود. وجود باکتری‌های سالم در روده رابطه مستقیم با ابتلای افراد به افسردگی با شدت مختلف دارد.

کارشناسان برای جلوگیری از ابتلا به افسردگی توصیه می‌کنند افراد رژیم غذایی سالم داشته باشند و افزون بر تغذیه سالم به انجام ورزش منظم در هر روز بپردازند.

منبع Newatlas
مرجع : باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
آنكه مدام از كمبودها و ناراستي هاي زندگي خويش سخن مي گويد دوست خوبي براي تو نخواهد بود .