پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲۲ تير ۱۳۹۷ / ۰۹:۰۳
کد مطلب: 44775
۱

تاسیس مراکز ترک اعتیاد 300 نفره در شهرستان‌های استان تهران

تاسیس مراکز ترک اعتیاد 300 نفره در شهرستان‌های استان تهران
میگنا: داریوش بیات نژاد مدیر کل بهزیستی استان تهران گفت: در حال حاضر پذیرش و ساماندهی معتادان متجاهر در 4 مرکز دولتی و 7 مرکز غیردولتی ماده 16 انجام می‌شود و هم اکنون 3 هزار و 800 نفر از معتادان متجاهر در این مراکز نگهداری می‌شوند و خدمات درمانی و مراقبتی را دریافت می‌کنند.
 
وی در ادامه تصریح کرد: تعداد مراکز اقامتی میان مدت ماده 15 که ویژه ترک اعتیاد تمایلی معتادان است، هم اکنون شامل 171 مرکز ویژه مردان معتاد است و همچنین 5 مرکز اقامتی میان مدت نیز برای ارائه خدمات ترک اعتیاد جهت پذیرش زنان معتاد در استان تهران فعالیت می‌کنند.

مدیر کل بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: از نیمه دوم سال 96 به بعد که بحث مدیریت ساماندهی معتادان متجاهر به سازمان بهزیستی واگذار شد، به دنبال تحقق ساماندهی کامل معتادان متجاهر و کاهش عوارض معضل اعتیاد در پایتخت هستیم.

مشارکت بخش خصوصی در تاسیس مراکز میان مدت جدید
بیات نژاد با اشاره به تاسیس مرکز میان مدت با ظرفیت 300 نفر در سایر شهرستان‌های استان تهران یادآور شد: به استثنای شهرستان ملارد و فیروزکوه که در حال حاضر ظرفیت مورد نیاز برای پذیرش معتادان متجاهر را دارند، مقرر شده است که در دیگر شهرستان‌های پایتخت یک مرکز میان مدت 300 نفره تاسیس شود.

وی تاکید کرد: اگر در شهرستانی امکان تاسیس مرکزی با ظرفیت 300 نفر برای نگهداری از معتادان متجاهر وجود نداشته باشد، مسئولان بهزیستی موظف به تاسیس 2 مرکز 150 نفره و یا تاسیس 3 مرکز 100 نفره برای پذیرش این افراد هستند.
مدیر کل بهزیستی استان تهران گفت: در حال حاضر مرکز «اخوان» برای نگهداری از معتادان متجاهر با ظرفیت یک هزار و 800 نفر در شهرستان ملارد موجود است و البته تعداد فعلی پذیرش شدگان در این مرکز هنوز به ظرفیت نهایی آن نرسیده است و امکان پذیرش مددجوی جدید در مرکز ملارد همچنان وجود دارد.

بیات نژاد در ادامه یادآور شد: مراکز اقامتی جدید ترک اعتیاد با مشارکت بخش خصوصی احداث خواهد شد و نظر کارشناسان و صاحب نظران حوزه اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی نیز در ساخت و راه اندازی مراکز فوق لحاظ خواهد شد.
 
مرجع : باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای انسان نابینا شیشه و الماس فرقی ندارد اگر کسی قدرتان را ندانست فکر نکنید شیشه اید یقین بدانید که او نابیناست ...