جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲۲ تير ۱۳۹۷ / ۱۱:۰۷
کد مطلب: 44776
۱
رائفی پور در همایش دختران انقلاب:

بحران جنسی جامعه را فراگرفته و مسئولان برای تسهیل ازدواج کاری نمی کنند

بحران جنسی جامعه را فراگرفته و مسئولان برای تسهیل ازدواج کاری نمی کنند
به گزارش فارس، همایش دختران انقلاب با حضور باشکوه جوانان انقلابی و جمعی از خانواده شهدا، همزمان با روز عفاف و حجاب در حسینیه شهید همت تهران برگزار شد.

علی اکبر رائفی پور پژوهشگر و تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتماعی در این همایش با بیان اینکه عفاف و حیا فقط در پوشش خلاصه نمی شود، گفت: عفاف جهات مختلفی از جمله عفت در گفتار و رفتار را هم شامل می شود؛ اما گاه مشاهده می شود افرادی باحجاب هستند اما حرکات و سکانتشان باعث می شود نگاه جنسی به آنها صورت بگیرد. پوشش بسیار مهم است آنقدر که زمانی که آدم و حوا ترک اولی کردند خداوند لیاقت داشتن پوشش را از آنها گرفت.

زنان برای انتخاب نوع پوشش باید به این پرسش پاسخ دهند که میخواهند چگونه دیده شوند، آیا صرفا زن بودن و جنسیت را برای هویت خود انتخاب کرده اند در حالی که اسلام نمی خواهد به زن نگاه صرفا جنسی وجود داشته باشد.

برخی جوانان به دلیل وجود دختران ارزان قیمت که به راحتی در دسترس هستند تعهد ازدواج را انتخاب نمی کنند و به آن تن نمی دهند.

رائفی پور با بیان اینکه برخی افراد آهن پرست شده اند، گفت: دخترانی که همه هویت خود را جنسی معرفی می کنند نهایتا بیست تا سی سال سال می توانند در عرصه تنوع طلبی مردان خریدار داشته باشند. رابطه های غربی اغلب به ازدواج ختم نمی شود و غربی ها می خواهند این اتفاق را در ایران هم گسترش دهند. در اسلام ازدواج باید به صورت علنی اعلام شود و در تشریع عموم احکام دینی نیز طرف زن گرفته شده است.

این پژوهشگر با بیان اینکه در فمنیسم رادیکال از مادر شدن نیز نهی شده است، گفت: برخی تنها زن را اقتصادی می بینند و ارزش آن را با میزان دیه می سنجند در حالی که میزان دیه مرد به دلیل آسیب اقتصادی حذف وی برای یک خانواده بیشتر تعیین شده است. غربی که زن را برهنه می خواهد مرد پوشیده‌تر را بانزاکت‌تر می داند.

رائفی پور با بیان اینکه اسلام زن را خانه نشین نخواسته است، گفت: اسلام زنان را از فعالیت اجتماعی منع نکرده است و حجاب را در واقع به ضرر مردان برای حفظ زن تشریع کرده است. اولین باری که انگلیسی ها پای زنان را به فعالیت اقتصادی باز کردند با عنوان کارگرهای ارزان قیمت بود.
تحلیلگر مسائل اجتماعی با اشاره به برخی اشتباهات در الگوسازی برای زنان گفت: نشان دادن زنان موفق در داشتن تحصیلات بالاتر، راننده تریلی و مشاغل سخت، راه اشتباهی است که ما رفته ایم در حالی که کار و وظیفه اصلی زن آدم ساختن است.

وی بیان کرد: شال و روسری نماد حجاب است و روی چوب کردن آن در واقع هدف گرفتن حجاب و اصول است.

رائفی پور با بیان اینکه افزایش سن ازدواج برای جامعه خطرناک است، گفت: مسؤولان ما متاسفانه کم کاری کرده اند و تسهیلات ازدواج آسان را برای جوانان فراهم نکرده اند.

وی افزود: مردان وظیفه کوتاه کردن نگاه را دارند و حتی اگر زن حجاب را رعایت نکند باید به وظیفه خود عمل کنند، زیرا اگر اعتیاد به نگاه جنسی در مرد ایجاد شود هرگز از زندگی زناشویی خود راضی نخواهد شد و به آرامش نمی رسد.

 
پژوهشگر مسائل اجتماعی خاطر نشان کرد: بسیاری از جوانان ما امکان ازدواج ندارند و جامعه، خانواده و مسؤولان آنها را درک نمی کنند اما در عین حال در معرض موقعیت های تحریک آمیز جنسی در جامعه قرار می گیرند و به مشکلات روحی گرفتار می شوند.

وی گفت: بحران جنسی در جامعه به وجود آمده است؛ اما ما در اسلام بحران جنسی نداریم و راه‌های برون رفتی برای بحران در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به حضور خانواده مسیح علینژاد در این همایش بیان داشت: از فرزندان حضرت یعقوب هم تنها دو پسر خوب بودند. کمتر کسی حاضر است کاری که این خانواده امروز انجام دادند، انجام دهد. امیدوارم هزینه این کار را از خداوند و اهل بیت(ع) بگیرند.

 

-

-

-

-

 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
هرگز با آدم نادان مجادله نكنيد، تماشاگران ممكن است نتوانند بين شما را تشخيص دهند