جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲۲ تير ۱۳۹۷ / ۱۵:۲۵
کد مطلب: 44781
۰
معاون اجتماعی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران:

افزایش سهمیه‌ها نارضایتی ایجاد می‌کند

افزایش سهمیه‌ها نارضایتی ایجاد می‌کند
میگنا: دکتر عبدالرحمن رستمیان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به افزایش 5 درصدی سهمیه خانواده‌های جانبازان و ایثارگران در مجلس قبل برای ورود به دانشگاه اظهار کرد: حدود دو سال پیش که نظیر همین مباحث در مجلس مطرح شد به عنوان مخالف در این موضوع سخنرانی کردم و تاکنون نیز نه شخصا و نه خانوادگی از این سهمیه‌ها استفاده نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه از وجود سهمیه در میزان متناسب و شرایط  درست خود حمایت می‌کنم، گفت: این افراد زندگی و جان خود را برای این کشور فدا کردند و در همه کشورها برای قهرمانان  جنگ خود تسهیلاتی  وجود دارد اما جانبازان و ایثارگران برای ارزش های والا و بی هیچ چشم داشتی به جبهه رفتند و افزایش سهمیه‌های نامتناسب موجب نارضایتی می‌شود.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جانبازان و ایثارگران سلامتی و عمر خود را در راه وطن واعتقادشان گذاشتند و باید همواره قدردان آنها باشیم افزود: در خصوص مساله سهمیه‌ها سوء استفاده‌هایی صورت می‌گیرد چرا که تعداد فرزندان واجد شرایط شهدا، جانبازان و ایثارگران به دلیل گذشتن سال‌های زیاد پس از جنگ کمتر شده و سنین اغلب فرزندان آنها از سن ورود به دانشگاه گذشته است، بنابراین باید سالانه میزان سهمیه‌ها کمتر شود نه اینکه بیشتر شود. 

وی تاکید کرد: بسیاری ازخانواده‌های جانبازان و ایثارگران از سهمیه‌ها استفاده نمی‌کنند و اگر هم از این سهمیه استفاده کنند حق آنها است و این سهمیه تنها برای ایثارگران حاضر در جبهه و افرادی که در آنجا تلاش کردند و سلامتی خود را از دست دادند، در نظر گرفته شده است. 

رستمیان اظهار کرد: افزایش سهمیه‌ها و پایین آوردن تراز نمره اختلاف رتبه و ترازها را در دانشگاه افزایش می‌دهد و مشکلات آموزش را بیشتر می‌کند لذا سقف و تراز باید تعیین شود و نباید تغییر می‌کرد. در حالی‌که این سهمیه‌ها می‌تواند بیشتر برای پذیرش دانشجو در دانشگاه هایی نظیر شاهد و بقیه الله در نظر گرفته شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص سهمیه مناطق محروم گفت: این سهمیه نیز در دانشگاه‌هایی مثل تهران و دانشگاه های بزرگ باید سهم متناسبی  داشته باشد و موجب فاصله زیاد بین رتبه های دانشگاهی در یک کلاس نشود. در این راستا لازم است سقف رتبه تعیین شود.

وی با تاکید بر اینکه باید سهمیه ورود به دانشگاه برای داوطلبان آزاد بیشتر باشد گفت: بهتر است این سهمیه دوسوم تا سه چهارم کل شود و از سهمیه مناطق محروم و جانبازی کم شود. 
معاون اجتماعی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: به عنوان یک رزمنده دوران دفاع مقدس از کم شدن سهمیه دفاع می کنم و معتقدم این دفاع از خانواه‌های رزمندگان و شهدا است.زیرا آنها هرگز نگاه سود طلبی نداشتند و فقط برای یک فداکاری بزرگ به جبهه رفتند. شهدا جانبازان وایثارگران قهرمانان این کشور در همه دوران و محور و ستون انقلاب هستند. همه مدیون آنها هستیم و قدر آنها بزرگتر از آن است که بی مورد و نامتناسب سهمیه‌ها را به اسم آنها اضافه کنیم و موجب نارضایتی شویم چراکه هدف ایثارگری جنگ چیزی جز رضایت‌مندی و خدمت نبوده است.

رستمیان با اشاره به این که علت مخالفت با افزایش سهمیه‌ها این بود که از قبل این میزان سهمیه تکمیل نمیشد و اضافه کردن سهمیه منطقی نبود و این کار جایگاهی نداشت خاطر نشان کرد: ما باید فرایندهایی را در کشور که موجب اعتماد ملی وحدت می‌شود را تقویت کنیم و بتوانیم از هویت‌های ملی و اعتقادی خود با افتخار پاسداری کنیم. 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
شاید باورتون نشه اما دنیا به کوچک‌ترین خوبی‌های شما نیاز داره، خوب بمونید.