جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷ / ۲۳:۰۶
کد مطلب: 44890
۲

80 درصد دختران بعد تعرض دچار بیماری‌های شدید روحی می‌شوند

80 درصد دختران بعد تعرض دچار بیماری‌های شدید روحی می‌شوند
میگنا: گاردین نوشته است: 80 درصد دختران نوجوان پس از تعرض جنسی، دچار بیماری‌های شدید روحی می‌شوند.
 
محققانی که این پژوهش را انجام داده‌اند تأکید می‌کنند: استرس، اضطراب و افسردگی تا پایان عمر همراه این دختران است.

براساس این تحقیقات، از هر 5 دختری که قربانی تعرض شده است، 4 نفر آنها تا سال‌های سال بعد از از حادثه از بیماری‌های شدید روحی رنج می‌برند.

کارشناسان می‌گویند:‌ یافته‌ها نشان داده است، تعرض جنسی در دوران کودکی به مراتب بدتر است و پیامدهای منفی بیشتری دارد؛ کودکان قربانی تعرض تا پایان عمر از اختلالات شدید روان رنج می‌برند و سلامت روان خود را از دست می‌دهند.
مدیر اجرایی صندوق کارکنان بخش بهداشت روانی زنان دولت انگلیس گفت: تحقیقات جدید شواهد بیشتری در مورد ارتباط بین سلامت روان زنان و دختران و تجربیات آنها در مورد خشونت و سوء استفاده جنسی نشان می‌دهد؛ این موضوعی‌ است که همیشه نادیده گرفته می‌شود.
بررسی‌های جدید نشان می‌دهد، خشونت جنسی در انگلیس شدیداً افزایش یافته است و جامعه انگلیس اکنون در شرایط بحران خشونت جنسی به سر می‌برد.

بر اساس داده‌های موجود، از ابتدای سال 2016 تا پایان آن بیش از 202 هزار و 666 تعرض جنسی در انگلیس رخ داده است؛ به عبارت دیگر در هر هفته حدود 4 هزار نفر مورد تعرض جنسی قرار گرفته‎‌اند.
طبق آمار و ارقام منتشر شده، بیش از 42 درصد کسانی که مورد خشونت جنسی قرار گرفته‌اند، کودکان و نوجوانان هستند.
این گزارش حکایت از آن دارد که در سال 2016، شمار دختران و زنان زیر 25 سال که مورد آزار و خشونت جنسی قرار گرفته‌اند به نسبت سال 2015 با افزایش 55 درصدی مواجه بوده است.

«جان برون» مدیر بخش پیشگیری از سواستفاده جنسی از کودکان موسسه NSPCC می‌گوید:دولت و جامعه باید تمام تلاش خود را برای حمایت از کودکان انجام دهد و تلاش کند تا با درمان آن‌ها به بازسازی زندگی این کودکان پس از این حملات، کمک کند.


گاردین حدود سه سال پیش گزارشی منتشر کرد که براساس آن، محققان کنگره اتحادیه تجار و پروژه تبعیض جنسی دریافتند، 52 درصد از زنان انگلیسی تجربه رفتارهای ناخواسته از سوی همکاران و کارفرمایان شامل شنیدن شوخی‌ها و جملات نامتعارف، آزار جنسی و تجاوز را داشته‌اند. این رقم میان دختران و زنان 16 تا 24 ساله بیشتر و 63 درصد است.

براساس یافته‌های این محققان، زنانی که در صنایع تولیدی و در صنعت گردشگری مشغول کار هستند بیشتر مورد تعرض قرار می‌گیرند.
طبق آمار که در گزارش بررسی اجمالی تخلفات جنسی در انگلیس و ولز توسط وزارت دادگستری در سال 2013 منتشر شد، حدود 85000 تجاوز جنسی در این سال صورت گرفته بود که 73000 تجاوز به زنان و دختران و 12 هزار تجاوز به مردان شده بود.
آمارها نشان می‌دهد که از هر 5 زن انگلیسی یک زن خشونت جنسی را قبل از 16 سالگی تجربه کرده است.
تیم تحقیقی در این زمینه ضمن شکایت از دولت گفت که دولت انگلیس موفق به جلوگیری از این وقایع و موفق به عملکرد مناسب در این زمینه نبوده است.

یک سخنگوی دولت در واکنش به این گزارش گفت: «هیچ کس نباید تجربه آزار و اذیت یا هر نوع سو‌ءاستفاده‌ای را در محل کار داشته باشد».
وی افزود قانون در این زمینه کاملا روشن است و کارفرمایان باید اقدامی صریح در مقابله با آن انجام دهند.

آمارها حاکی از آن است، چهار پنجم از زنان انگلیسی که در محیط کار مورد تعرض قرار می‌گیرند به دلیل ترس از دست دادن شغلشان هرگز این مسایل را گزارش نکرده‌اند.

پلیس انگلیس با اعتراض به این موضوع که افرادی که مورد خشونت جنسی قرار می‌گیرند، از در جریان گذاشتن پلیس واهمه دارند، یادآور شد: «تنها 15 درصد افرادی که در سال 2016 مورد خشونت جنسی قرار گرفته‌اند، به پلیس اطلاع داده‌اند».

گاردین یک روزنامه انگلیسی است که از سال 1821 میلادی منتشر می‌شود؛ این روزنامه ابتدا در شهر منچستر منتشر و منچستر گاردین نامیده می‌شد؛ اما از سال 1959 عنوانش به گاردین تغییر یافت و در سال 1964 نیز دفتر مرکزیش به لندن منتقل شد.
مرجع : خبرگزاری فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
کسانی که شما را دوست دارند حتی اگر هزار دلیل برای رفتن وجود داشته باشد هرگز رهایتان نخواهند کرد، آنها یک دلیل برای ماندن خواهند یافت.