سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - 7 Dec 2021
تاریخ انتشار :
شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۷ / ۰۷:۴۵
کد مطلب: 44920
۱

رهنامه 40 ماده‌ای دانشگاه فرهنگیان منتشر شد

رهنامه 40 ماده‌ای دانشگاه فرهنگیان منتشر شد
میگنا: حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان ضمن آروزی توفیق برای همکاران دانشگاه با اشاره به حضور گرانقدر رهبر معظم انقلاب اسلامی در نوزدهم اردیبهشت 1397 در دانشگاه فرهنگیان و تاکیدات معظم له در پردیس نسیبه تهران که فرمودند "دانشگاه فرهنگیان مرکز ثقل نظام آموزش و پرورش کشور است" تأکید کرد: نظر به ضرورت اهتمام ویژه به کیفی‌سازی فعالیت‌ها در سطح استانی و در راستای ارتقای عملکرد دانشگاه به منظور هماهنگی در اقدامات، بهره‌گیری و به کارگیری ایده‌ها و هم افزایی و همراهی مطلوب و متناسب با اولویت‌های برنامه‌ای «رهنامه 40 ماده‌ای» دانشگاه فرهنگیان جهت بهره‌برداری و اجرا ابلاغ می‌شود.

وی افزود: این رهنامه جهت بهره‌برداری مطلوب از ظرفیت‌های موجود منابع انسانی و امکانات و همچنین چابک‌سازی در دستور کار قرار گرفته و مقتضی است در پایان هر نیمسال تحصیلی گزارشی از اقدامات جامع در این راستا ارائه شود.

موارد این رهنامه که برای اجرا به مجموعه های دانشگاه ابلاغ شده به شرح ذیل است.
- تلاش و اهتمام به تشکیل منظم جلسات هیات امنای استان،ارائه گزارش به ستاد و پیگیری مصوبات تا حصول نتیجه.
- تشکیل، تقویت و پیگیری مجمع خیرین استانی با استفاده از ظرفیت هیات امنای استان.
-ارتباط منظم با نماینده محترم ولی فقیه، استاندار و مدیر کل آموزش و پرورش استان.
-استفاده از نیروهای داخلی و مهندسی مجدد از درونبه جای مهاجرت و جذب نیرو از بیرون.
-شایسته سالاری و بهره گیری از نیروهای کیفی.
-انضباط مالی و مدیریت هزینه ها و پرهیز از هزینه کردن با اولویت کمتر در راستای شرایط اقتصادی "پسا برجام" و پایبندی به الزامات اقتصاد مقاومتی.
-تلاش در جهت جذب منابع مالی و اهتمام به این امر درسطوح مختلف.
-شفافیت بودجه ای و مالی در همه امور و نظارت مستقیم بر هزینه کرد اعتبارات تعامل علمی، پژوهشی با دانشگاه های استان، مراکز علمی، پژوهشی و حوزوی و استفاده  از ظرفیت آنها.
-اهتمام به معرفی مستمر و نو آورانه دانشگاه فرهنگیاندر سطح ملی و استانی.
-تلاش مستمر در رسانه ای کردن فعالیت های دانشگاه فرهنگیان در استان با استفاده از ظرفیت وسایل ارتباط جمعی ملی و محلی.
-حضور در شبکه های اطلاع رسانی استان(صدا و سیمای استان، مطبوعات و شبکه های اجتماعی) جهت معرفی ظرفیت های دانشگاه.
-پرهیز و مراقبت از غلطیدن به ورطه تبارگرایی و شکل گیری حلقه های فامیلی و بسته در دانشگاه.
-معرفی افراد دارای صلاحیت های علمی و اخلاقی و انقلابی متناسب با شان دانشگاه جهت انتصابات و بهره مندی از تجارب با هماهنگی ستاد دانشگاه.
-ایجاد میز خدمت جهت معرفی دانشگاه و امتیازات آن.
-فراهم کردن زمینه ای برای پذیرش سهمیه استان از ردیف های اختصاصی سالیانه.
-بالا بردن میزان پاسخگویی به مراجعین و همکاران تحت پوشش و عدم ارجاع بسیاری از موارد به ستاد.
-تشکیل بانک(انباره های) اطلاعات منابع انسانیموجود استان.
-زمینه سازی برای خلق ایده و نوآوری در پردیس ها و مراکز.
-ایجاد زمینه تحلیل محتواهای آموزشی موجود با استفاده از اساتید دانشگاه فرهنگیان و سایر دانشگاه های استان.
-رصد مداوم ظرفیت های سالانه دانشجویی و انعکاس به ستاد.
-برگزاری مستمر جلسات توجیهی و اجرایی با عوامل،کارکنان و کارشناسان در راستای همگرایی و ارتقای سطح عملکرد انان در دستیابی به برنامه ها و تحقق اهداف.
-حرکت به سمت تجهیز و به روز آوری مراکز و پردیس ها از جهت امکانات نرم افزاری و آموزشی با استفاده از ظرفیت استان ها.
-برگزاری کارگاه های "اخلاق حرفه ای معلمان" برای اعضای هیات علمی، مدرسان و دانشجو معلمان در طول سال با استفاده از اساتید موفق استانی و دارای وجهه شاخص و ممتاز معلمی.
-برگزاری کارگاه های ارتقا مهارت های حرفه ای، شغلیو کارگاه های جامع " پژوهش" و " مقاله نویسی" برای اساتید در طول سال تحصیلی و راه اندازی مجلات علمی، پژوهشی/ترویجی و گاهنامه های علمی، آموزشی.
-تجهیز کتابخانه های دانشگاه به منابع علمی و آموزشی و منابع دیجیتال به روز و تسهیل دستیابی دانشجویان به سایت های معتبر علمی.
-تلاش و برنامه ریزی برای تولید علم بومی، منابع درسی مبتنی بر سرفصل های مصوب دروس آموزشی.
-برنامه ریزی و حمایت عملی از پژوهش های دانشجوییجهت تربیت دانشجومعلمان پژوهنده در دستیابی به نوآوری های اموزشی.
-اولویت استفاده از اساتید غیر موظف با سابقه معلمیبه روز آوری فضاهای آموزشی بالاخص کلاس های درس به فناوری نو و بهره برداری حداکثری از آنها.رعایت نظم و انضباط آموزشی با تاکید بر برگزاری منظم و کامل کلاس های درس بر اساس تقویم اموزشی ترم های تحصیلی.
-اهتمام به غنی سازی و نظارت بر موضوع درس کارورزی.
- اهتمام به شکل گیری گروه های درسی، تعیین مدیران گروه و نظارت بر کار آنان استفاده  حداکثری از ظرفیت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری(مدظله العالی).
- استفاده حداکثری از تشکل‌های دانشجویی و بسیج دانشجویی، هیات ها مذعبی با رویکرد مسجد محوری در فعالیت های دینی و فرهنگی.
-اهتمام جدی در ارتباط با پاسخ سریع و دقیق به بخشنامه‌های سازمان مرکزی.
- ایجاد رویکرد مدیریت مشارکتی در انجام فعالیت‌های فوق برنامه، تشکل‌ها و مناسبت‌ها با استفاده از ظرفیت دانشجویان.
-رعایت مفاد آیین نامه برگزاری نشست ها، سخنرانی ها، اردوها، جلسات دانشجویی.
-اتخاذ رویکرد مدیریت مشارکتی با استفاده از ظرفیت دانشجویان، حضور و برگزاری منظم جلسات و استفاده از همفکری آنان در امور مختلف.
-بکارگری منابع انسانی ذیصلاح و نمهید امکانات مطلوب مشاوره، تربیت بدنی و سلامت دانشجویان.
-اهتمام به بهسازی و بازسازی مدام (سراها، غذاخوری ها و ...) در حد امکان و بالا بردن کیفیت و رعایت استانداردهای تغذیه.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

خود تخریبی یا (impostor syndrome) چیست ؟
۵ گامِ علمی که هر عادتی را در شما نهادینه می‌کند
تاثیرات کتاب‌ در دوران کودکی بر مغز در پیری
چرا شادبودن برای برخی افراد سخت‌تر است؟
چگونه با احساس بی‌ارزشی مبارزه کنیم؟
نقش مشاور در روند تحصیلی دانش آموزان چیست؟
مشاوره پیش از ازدواج در تشخیص «ازدواج پرخطر» تا چه حد موثر است؟
علل تپش قلب، تشخیص آن
13 رفتاری که نشان می دهد مردی از شما متنفر است
راه‌های کنترل خشم در کودکان/ دستت را به من بده؛ حرفت را به من بگو!
تکنیک‌های مختلف درس خواندن و زمان استفاده از آن‌ها
چه شوهرانی دست بزن دارند؟
ميزان هوش، با توانايى تغيير كردن، اندازه گيرى ميشود. آلبرت انشتين