پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۳:۱۴
کد مطلب: 45073
۲
دنیای زیبای خواهرانه؛

چیز‌هایی که فقط خواهر‌ها می‌فهمند!

ترجمه از: هدی بانکی
چیز‌هایی که فقط خواهر‌ها می‌فهمند!
گاهی واقعا بی‌دلیل همدیگر را اذیت می‌کنید
اگر یک خواهر داشته باشید، مخصوصا اگرشما هم بزرگ‌تر باشید حتما زمان‌هایی را به خاطر دارید که او را بی‌دلیل اذیت کرده‌اید. شاید یک برتری خواهی یا رقابت خواهرانه بوده و یا شاید هم ناشی از یک عصبانیت سرکوب شده از اینکه تمام توجه پدر و مادرتان را به خودش جلب کرده. یادم می‌آید زمانی خواهرم مکررا انگشتش را در چشمم می‌کرد، چند بار از او خواستم این کار را نکند ولی او توجهی نکرد و همچنان ادامه دارد، من هم فورا انگشش را گاز گرفتم! او هم از آن به بعد من را دندان سوسماری خطاب می‌کرد!


خواهر بزرگ‌تر هرگز اجازه نمی‌دهد کسی خواهر کوچولویش را آزار بدهد
انگار خواهرهای بزرگ‌تر فقط خودشان را مجاز می‌دانند که خواهر کوچولوی‌شان را اذیت کنند! اگر هر کس دیگری در مدرسه یا زمین بازی خواهرشان را آزار بدهد با واکنش بسیاری بدی روبرو خواهد شد. شاید خواهر بزرگ‌تر از الان دارد برای مادر شدن تمرین می‌کند! البته شما هم حامی خوبی برای خواهر بزرگ‌ترتان هستید و فرقی هم نمی‌کند چقدر فاصله‌ سنی داشته باشید، به هر حال مانند یک طرفدار دوآتشه برای او عمل می‌کنید!


با لوازم آرایش مادرتان چه کارها که روی صورت همدیگر نکرده‌اید
دوست دارید تمام تکنیک‌های آرایشی را که یاد گرفته‌اید روی صورت خواهرتان پیاده کنید! حالا چه با رژلب قرمز جیغ باشد و چه با لاک ناخن آبی؛ لوازم آرایش مادر شما هیچوقت از دست شما در امان نیست. فرقی نمی‌کند از همدیگر یک دلقک درست کنید یا یک ملکه‌ی زیبا! به هر حال با غرور از تمام توان‌تان استفاده می‌کنید و وقتی هم که بزرگ‌تر شدید، ترفندهای آرایشی را به خواهرتان هم یاد می‌دهید، بله لزومی ندارد به دوستان‌تان یاد بدهید، حساب خواهر از تمام دنیا جداست!


از لباس‌ها و وسایل همدیگر استفاده می‌کنید
ژنتیک معمولا دو خواهر را هم سایز خلق می‌کند! یعنی خواهرانه و عاشقانه لباس‌ همدیگر را قرض می‌کنید. شاید هم گاهی بی‌اجازه سراغ کمد خواهرتان بروید یا بلوز‌تان را لکه‌دار تحویل بگیرید و کمی داد و قال کنید، اما خیلی زود از دل همدیگر درمی‌آورید و مهم هم نیست اگر بعدا او هم جهت تلافی بی‌اجازه چیزی از کمدتان بردارد یا شلوار خواهرتان را با زیپ دررفته تحویلش بدهید!


انتخاب‌های‌تان را نظارت می‌کند و نظر او هم برای شما مهم است
دوست دارید قبل از تقریبا هر انتخاب و تصمیمی، مخصوصا در مورد لباس و تیپ و ظاهرتان نظر خواهرتان را هم بدانید. حتی اگر از هم دور هم باشید با عکس و پیام از نظرش باخبر می‌شوید؛ با گوشواره‌های جدیدتان جلوی آینه می‌ایستید و یک سلفی از خودتان می‌گیرید، برای خواهرتان می‌فرستید و می‌پرسید: «چطوره؟!»


همیشه راستش را به شما می‌گوید
همیشه می‌توانید به خواهرتان اعتماد کنید و برای او هم شما قابل اعتماد هستید. نظرش را در مورد هر چیزی بپرسید رک و راست جواب می‌دهد: این کیف کاملا زشت است! نباید آن را بخری. شاید وقتی کوچک‌تر بودید صداقت او را بی‌رحمی می‌دانستید اما حالا بابت این روراست بودن او را ستایش می‌کنید. از او ممنون هستید که الکی دل‌خوش‌تان نمی‌کند!


کوچک‌تر که بودید سر اینکه چه کسی اول حمام یا دستشویی برود دعوا می‌کردید
دو دوختر نوجوان که می‌خواهند همزمان آماده شوند؛ یک زمینه‌ کاملا مساعد برای دعوا!
احتمالا پدرتان را دیوانه می‌کنید
مخصوصا اگر برادر نداشته باشید حتما پدرتان در دنیای از انرژی دخترانه غرق است! جیغ‌های بنفش، موهای شما که به همه چیز چسبیده و فضایی که هیچ وقت از کل کل کردن و سر و صداهای شما ساکت نیست می‌تواند یک پدر را دیوانه کند! اما پدر شما با عشق بی‌پایان و بی‌قید و شرطی که به دخترانش دارد، زمانی را که شما و خواهرتان با هم می‌گذرانید عزیز می‌شمارد.


موها می‌توانند سلاح خوبی باشند
حتما از همان دوران کودکی کشف کرده‌اید که موهای خواهرتان برای گلاویز شدن با او اسلحه‌ی به درد بخوری هستند! گیس‌ها و دم اسبی‌ها خوب در دست‌تان جا می‌شوند، مخصوصا زمانی که می‌خواهید خواهر لجبازتان را به چنگ بیاورید! فقط امیدواریم آدامس چسباندن به موها را هرگز برای آزار خواهرتان انتخاب نکرده باشید!


شب‌های زیادی کنار همدیگر خوابیده‌اید
شاید هر کدام اتاق جداگانه‌ نداشته‌اید ولی خوابیدن در تختخواب خواهرتان، با هم حرف زدن، داستان سرایی کردن، با اسباب بازی سرگرم شدن و رازهایی را در میان گذاشتن احتمالا کاری است که زیاد انجام داده‌اید. چه شب‌ها که در کنار خواهرتان دراز کشیده‌اید و با نگاهی به آسمان، خواهرانه گپ زده‌اید.


با هم تئاتر اجرا کرده‌اید، کنسرت گذاشته‌اید و رقصیده‌اید
برس مو به جای میکروفون می‌تواند تمام حس خوانندگی را به شما بدهد تا جدیدترین ترانه‌ها و آهنگ‌ها را با خواهرتان همخوانی کنید و پدر و مادر هم تماشاگران‌تان باشند. حتما رقص‌های دو نفره‌ی شما هم سبک خاص خودش را دارد!

بزرگ‌ترین رازهای شما را می‌داند
اینقدر به هم نزدیک هستید که چیزی را نمی‌توانید از هم مخفی نگه دارید. می‌توانید برای گفتن ممنوعه‌ترین رازهای‌تان هم روی خواهرتان حساب کنید. مطمئن هستید که رازتان را افشا نخواهد کرد چون کاملا شما را درک می‌کند.


همیشه پاسخگوی شخصی‌ترین سوال‌های دخترانه‌تان است
موضوعات خصوصی دنیای دخترانه‌تان مطمئنا یکی از آن چیزهایی هستند که شما دو نفر می‌توانید روی کمک همدیگر، بیشتر از هر کس دیگری حساب کنید. خواهر بزرگ‌تر تغییرات بلوغ را تجربه کرده پس زمانی که واقعا نمی‌خواید با پدر و مادر خود در این مورد صحبت کنید، چه کسی بهتر از خواهر؟ خواهر بزرگ‌ هم از اینکه اطلاعات بیشتری نسبت به شما دارد و به خوبی راهنمایی‌تان می‌کند و شما هم توصیه‌هایش را می‌پذیرید به خود می‌بالد.


مسخره بازی‌های خاص خودتان را دارید
وقتی در یک مهمانی خسته کننده و بی‌هیجان فامیلی اجبارا نشسته‌اید با چه کسی پچ پچ می‌کنید و ریز می‌خندید؟ سر میز شام برای چه کسی شکلک در می‌آورید؟ وقتی پدر و مادرتان نمی‌بینند چه کسی را نیشگون می‌گیرید و شیطنت می‌کنید؟ در دنیای بزرگ و یخ زده‌ی امروز، شما و خواهرتان می‌توانید همدیگر را سرگرم کنید، در هر شرایطی! شاید خیلی وقت‌ها دغدغه‌ها و درد سرهای زندگی دل‌تان را افسرده کند اما می‌دانید همیشه کسی هست که شما را بخنداند، دلگرم‌تان کند و مراقبت‌تان باشد.


خواهر کوچک‌تر دوست دارد همراه خواهر بزرگ‌تر و دوستانش بیرون برود
برای دختر کوچولو‌ها، خواهر بزرگ‌تر مامان‌تر است! حتما یادتان هست که وقتی کوچک‌تر بودید دوست داشتید همراه خواهرتان هر جا که می‌رود بروید یا برعکس؛ خواهر کوچولوی شما شاید هیچوقت اجازه نداده باشد تنها جایی بروید. این تمایل ممکن است گاهی مسئله ساز شود اما بیشتر اوقات به خواهر بزرگ‌تر هم بدون خواهر کوچک‌تر خوش نمی‌گذرد!


شاید شخصیت‌های کاملا متفاوتی داشته باشید اما باز هم وجه اشتراک‌هایی پیدا می‌کنید
ممکن است شما و خواهرتان از نظر ظاهر خیلی شبیه هم باشید اما ویژگی‌های شخصیتی متفاوتی داشته باشید؛ یکی به شدت حساس و وسواسی و دیگری بیخیال و خونسرد! اصلا گاهی فکر می‌کنید خواهر شما از سیاره‌ی دیگری آمده! اما پشت پرده‌ی تمام این تفاوت‌ها و تضادها همیشه روح مهربانی از عشق و باور را می‌بینید که هرگز در هیچکس دیگر نمی‌توانید پیدا کنید.


خاطراتی دارید که فقط متعلق به شما دو نفر است
پدر و مادر پیر می‌شوند و اقوام و آشنایان هم سراغ زندگی و دغدغه‌های خودشان می‌روند اما خواهرها همیشه خاطرات مشترکی دارند که با آن بزرگ شده‌اند و اوقات الان‌شان با آن خاطرات پُررنگ‌تر می‌‌شود. شاید بارها و بارها با خواهرتان دعواهای آنچنانی کرده باشید اما باز هم خواهرید و چیزهای زیادی دارید که پیوند شما را همیشگی کند.


هر چقدر هم که از یکدیگر دور باشید باز هم صمیمی و نزدیکید
ممکن است شما و خواهرتان حالا که هر کدام فرد بالغی شده‌اید دور از هم زندگی کنید اما تمام راههای ارتباطی را برای با هم بودن باز گذاشته‌اید. شاید فاصله‌های فیزیکی زیادی بین شما باشد اما اگر بخواهید مشورت یا درد دلی بکنید باز هم خواهرتان اولین کسی است که به ذهن‌تان می‌رسد.


وقتی یکی از شما دچار مشکلی می‌شود، آن دیگری با قدرتی جادویی آن را حس می‌کند
نمی‌دانید منشا این نیرو چیست اما انگار ذهن خوانی می‌کنید. وقتی به درد سری می‌افتید و نیاز به کمک دارید، خواهر شما چگونه حس می‌کند باید سراغ‌تان بیاید و به دادتان برسد؟


انگار درمانگر شماست
در دنیای بزرگسالان گاهی حتی به بهترین دوست هم به سختی می‌تواند اطمینان کرد اما خواهرتان همیشه مهمترین بخش از شبکه‌ی حامیان شماست. شما می‌دانید که می‌توانید هر چیزی را به او بگویید و او هم گوش خواهد کرد. حتی اگر واقعا تمایلی به پند و اندرز شنیدن نداشته باشید او این را می‌داند و با تمام وجودش به شما گوش می‌دهد، بدون اینکه قضاوت‌تان کند.


شکایت مادرتان را پیش او می‌برید؛ فقط او!
شاید وقتی بچه بودید در برابر والدین‌تان هم پیمان می‌شدید و حالا هم که بزرگ شده‌اید همان کار را می‌کنید. چه کسی بهتر از خواهر که از مادر پیش او گله بکنید؟ چون مادر شما مادر او نیز هست و بهتر از هر کس دیگری احساس‌تان را درک می‌کند و مادرتان را هم به اندازه‌ی شما می‌شناسد.


در عین صمیمیت و دلسوزی، با هم رقابت هم می‌کنید
حس رقابت بین خواهرها شاید هرگز کاملا از بین نرود، حتی در بزرگ سالی. اگر شخصیت‌های متفاوتی داشته باشید پس حتما سبک زندگی‌تان با هم فرق می‌کند و گاهی ناخودآگاه خودتان را با او مقایسه می‌کنید تا ببینید چه کسی خوشبخت‌تر و موفق‌تر است؟ اما اجازه نمی‌دهید این رقابت تبدیل به حسادت شود و رابطه‌تان را خراب کند. شما هر کدام به شیوه‌ی خودتان خوشحالید و این مانعی برای آن دیگری نمی‌تواند باشد. وفاداری شما نسبت به هم هرگز آسیب دیدنی نیست. حس رقابت شما هیچوقت نمی‌گذارد از موفقیت و خوشبختی دیگری ناراحت شوید بلکه برعکس؛ با شادی او شاد می‌شوید و با غمش غمگین.


برای هم هر کاری می‌کنید
شاید وقت نداشته باشید، بی حوصله باشید یا با نظرش موافق نباشید اما وقتی خواهر شما از شما کمکی خواست حاضرید برایش هر کاری بکنید تا عشق بی‌همتای خواهرانه‌ی خود را نثارش کنید. هر چقدر هم بابت موضوعی در گذشته از او دلخور باشید باز هم در اعماق قلب‌تان پشتیبان او هستید؛ شما با هم خواهرید و دلیلی محکم‌تر از این وجود ندارد.
 
مرجع : برترین ها
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای شنا کردن به سمت مخالف رودخانه قدرت و جرات لازم است وگرنه هر ماهی مرده ای هم می تواند از طرف موافق جریان آب حرکت کند.