جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ / ۰۰:۵۵
کد مطلب: 45080
۱

اعطای جایزه آکادمیک افشین یداللهی در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی

اعطای جایزه آکادمیک افشین یداللهی در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی
به گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در ابتدای این نشست دکتر علیرضا ناصری مدیر تعالی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: حضور دکتر افشین یداللهی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دارای چند ویژگی عمده بود. وی تحصیلات تکمیلی را در رشته روانپزشکی در این دانشگاه گذراند و بعد از آن نیز به استخدام رسمی دانشگاه درآمد.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: مرکز مطالعات فرهنگ، هنر و سلامت در زمان دکتر یداللهی شکل گرفت که با یاری دکتر کدخدازاده از شهریور ماه سال جاری مجدداً آغاز به فعالیت خواهد کرد.

وی اظهار داشت: زنده یاد دکتر افشین یداللهی از آن دسته افرادی بود که در کارنامه کاری خود اتفاقات مهمی را رقم زد از جمله این که سرود دانشگاه را سرود، گروه روانشناسی بالینی را در دانشگاه تأسیس کرد، ارتباط بسیار نزدیکی با دانشجویان داشت و باعث شکل گیری خانه ترانه در فرهنگسرای شفق شد و همه این ها باعث می شود که ما بیش از پیش نام این عزیز از دست رفته را گرامی بداریم.

ناصری افزود: دکتر افشین یداللهی به هویت خودش به عنوان یک ایرانی افتخار می کرد و خودش را یک پزشک متعهد به مردم می دانست.

مدیر تعالی فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: وی در مباحث ادبی، هنری، علمی و اجتماعی سرآمد بود به همین علت باید به عنوان یک الگو در جامعه مطرح شده و آثاری از نوشتارها، ترانه ها و زندگی نامه او نیز تهیه و تدوین شود.

در ادامه این جلسه دکتر مهدی کدخدازاده معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: دکتر افشین یداللهی بی تردید یکی از اسطوره های ادبی و نامی ماندگار در خاطر ایرانیان است که این مسئله باعث افتخار جامعه ایرانی است.

وی افزود: امیدوارم با هم اندیشی به نحو شایسته ای نام و یاد دکتر افشین یداللهی را در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی زنده نگهداریم.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: باعث سربلندی است که وی از دانش آموختگان این دانشگاه و فعالان دانشگاه بوده و برای همیشه نام و یاد دکتر افشین یداللهی در خاطر ما، ماندگار خواهد بود.

کدخدازاده خاطرنشان کرد: امیدوارم در این نشست که به منظور گردآوری نظرات و هم اندیشی در راستای برگزاری جشنواره آکادمیک دکتر یداللهی است بتوانیم برنامه ای در خور نام وی در آینده ای نزدیک در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار کنیم.

در ادامه این نشست آرش یداللهی برادر زنده یاد دکتر افشین یداللهی ضمن اشاره به این موضوع که هدف افشین در زندگی اخت شدن با هنر بود و او بسیار فرد خودساخته ای بود، گفت: امیدوارم با حمایت های دکتر کدخدازاده و دکتر ناصری، مراسم و جایزه ای ویژه در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار کنیم.

در این نشست داود گنجه ای نوازنده ایرانی کمانچه و ویلن، دکتر سجادی مدیر فرهنگسرای نیاوران، دکتر مجتهدی استاد پیشین دانشگاه در گروه روان شناسی بالینی؛ عبدالحمید کریلی طراح و گرافیست، فردین خلعتبری استاد موسیقی، دکتر آرین فرج اللهی از دوستان قدیمی دکتر یداللهی، کتایون ریاحی بازیگر، سعید امیراصلانی ترانه سرا و آهنگسازا و خانواده دکتر یداللهی حضور داشتند و نکاتی را درباره شخصیت دکتر یداللهی عنوان کردند.

این نشست با هدف هم اندیشی در رابطه با جایزه زنده یاد دکتر افشین یداللهی در جشنواره ای که به منظور بزرگداشت وی در سالروز ولادتش با حضور هنرمندان برجسته کشور برگزار خواهد شد، برگزار شد.
 
 
مرجع : خبرگزاری مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
انسانهاي شاد دنياي درونشان را ميسازند، انسانهاي غمگين دنياي بيرونشان را سرزنش ميكنند.