جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۷ / ۰۹:۳۰
کد مطلب: 45171
۱
۱

شوی هر ساله برخی مؤسسات کنکور: رتبه های برتر را ما پرورش داده ایم!

شوی هر ساله برخی مؤسسات کنکور: رتبه های برتر را ما پرورش داده ایم!
"من رتبه برتر کنکور، موفقیت خودم را مدیون کتاب ها و تست های موسسه ... هستم."
"من هم چون کتاب های موسسه ... را خریدم و خواندم موفق به کسب رتبه برتر در کنکور شدم."
" من هم همین طور... ."


همه ساله بعد از اعلام نتایج کنکور، برخی رتبه های برتر بر صفحه تلویزیون ظاهر می شوند و این جملات را می گویند؛ در سطح شهر نیز تبلیغات محیطی مشابهی شکل می گیرد و چنین وانمود می شود که گویی تمام یا اکثر دارندگان رتبه های برتر کنکور، دانش آموخته موسسات تست و کنکور هستند و برای رسیدن به موفقیت مشابه، راهی جز پول دادن به این موسسات نیست!

اما واقعیت چیست؟ آیا همه کسانی که در این تبلیغات پرحجم و پرخرج ظاهر می شوند واقعاً از کانال این مؤسسات گذشته اند؟ وزیر آموزش و پرورش به این سؤال چنین پاسخ داده است: بعضی موسسات کنکور به برگزیدگان کنکور سراسری گفته‌اند این پول را بگیر و جلوی دوربین بگو کتاب‌های ما را خواندی و در آزمون‌های ما شرکت کرده‌ای.

این فریبکاری آشکار آن هم از موسساتی که نام آموزشی بر خود نهاده و در واقع، این عنوان را غصب کرده اند، در حالی همچنان ادامه دارد و به قول وزیر، همین امسال هم تکرار شده است که هیچ نهادی با این مردم فریبی سراسری مقابله نمی کند.

استراتژی برخی از این مؤسسات که رسماً کاسبان نظام آموزشی کشور شده اند این است که با پمپاژ
استرس، دروغ و تبلیغات به جامعه، درآمدهای فوق نجومی کسب کنند؛ آنها حتی توانسته اند بخش هایی از آموزش و پرورش را نیز آلوده کنند و این گونه است که می بینیم در فلان مدارس، تأکید و اجبار می شود که حتماً باید کتاب های کمک آموزشی فلان موسسه توسط دانش آموزان خریداری شود. بدین سان، در جامعه ای که کتاب های وزین در آن، کمتر به تیراژ 2000 نسخه و چاپ دوم می رسد، مشاهده می کنیم که کتاب های کمک آموزشی با تیراژهای بالا و قیمت های گران به چاپ های متعدد می رسند و جیب صاحبان این موسسات را پر پول می کنند.

**فیلم مرتبط را اینجا ببنید**

جا دارد وزارت آموزش و پرورش به عنوان متولی آموزشی کشور، علیه این موسسات اقدام به طرح شکایت کند و مدعی العموم نیز رأساً در قبال صحنه سازی های دروغین این موسسات وارد عمل شود چرا که که آنان با این نمایش های ساختگی، صحنه سازی می کنند، اطلاعات دروغ به خانواده ها و دانش آموزان می دهند و برای ثبت نام در موسسات شان، آنها را فریب می دهند. به علاوه، جوانان نخبه ای که توانسته اند رتبه های برتر را کسب کنند، از همین الان توسط برخی از این مؤسسات آلوده به نیرنگ و رشوه می شوند.

این حق خانواده ها نیست که چند مؤسسه متقلب و دروغگو، با صحنه سازی فریب شان دهند، نگران شان کنند و پول شان را بگیرند؛ به این نمایش شرم آور و سودجویانه پایان دهید.


 
مرجع : عصر ایران
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
لعنت بر این کنکور و این نظام آموزشی امتحان محور و رقابت محور که سالیان سال استرس و فشار بر همه دانش آموزان و همه خانواده ها آورده و درنتیجه باعث ایجاد بیماری های روانی پنهان و آشکار در بیشتر اعضای جامعه شده. نتیجه رفتن به مدرسه ورود به دانشگاه نباید باشه، در واقع خروجی مدرسه انسانهای سالمی باید باشه که زندگی کردن رو بلد شده باشند و بتونند زندگی سالمی رو برا خودشون و دیگران درست کنند. ولی متاسفانه در ایران بچه سالم تحویل مدرسه میدی، دانشجوی مریض روانی تحویل میگیری.
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای شنا کردن به سمت مخالف رودخانه قدرت و جرات لازم است وگرنه هر ماهی مرده ای هم می تواند از طرف موافق جریان آب حرکت کند.