جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۹ شهريور ۱۳۹۷ / ۱۳:۰۷
کد مطلب: 45251
۱
ارائه خدمات مشاوره‌ای آنلاین

افتتاح مرکز جدید روانشناسی و مشاوره دانشگاه علامه طباطبایی

افتتاح مرکز جدید روانشناسی و مشاوره دانشگاه علامه طباطبایی
میگنا: همزمان با هفته دولت دفتر جدید مرکز روانشناسی و مشاوره دانشگاه علامه طباطبائی با حضور رئیس دانشگاه و منصوره‌سادات صادقی، مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان افتتاح شد.
 
دکتر حسین سلیمی در مراسم افتتاحییه این مرکز ضمن تأکید بر اهمیت نقش و کارایی ارائه مشاوره در سلامت و آرامش روحی جامعه،گفت: بهره بردن از مشاوره در زمینه های مختلف زندگی برای همه افراد لازم است و مراجعه به مشاور از نشانه های انسان سلامت و بافکر است، چراکه فرد به این وسیله می‌خواهد از تخصص و فکر دیگری برای بهبود شرایط زندگی خود بهره گیرد.

وی با اشاره به حرکت‌های روبه‌جلو در حوزه خدمات دانشجویی در طی ۵ سال گذشته در دانشگاه علامه طباطبایی، گفت: در این مدت بر طبق رویکرد حمایتی از کلیه خدمات دانشجویی، شاهد رشد بسیار خوبی در این حوزه بودهایم که امیدواریم این حرکت رو به رشد ادامه یابد.

دکتر سلیمی با بیان ظرفیت‌های دانشگاه علامه طباطبائی در زمینه خدمات مشاوره‌ای بیان داشت: خوشحالیم که این دانشگاه در حوزه مشاوره گروه آموزشی خاص دارد و استادان برجسته رشته مشاوره بدون کوچک‌ترین چشمداشتی ارائه این خدمت را در دانشگاه دنبال می‌نمایند.

وی با تأکید بر ضرورت نوآوری در ارائه خدمات روانشناختی مرکز مشاوره دانشجویان افزود: امیدواریم با پیگیری همکاران و فراهم شدن زیرساخت‌ها، امکان رشد و توسعه هر چه بیشتر خدمات این حوزه به مراجعان داخل و خارج از دانشگاه از طریق تأسیس شعب تحت پوشش و نیز ارائه مشاوره آنلاین در آینده نزدیک فراهم شود.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با تقدیر از حمایت‌های رئیس سازمان دانشجویان از فعالیت‌های دانشگاه علامه طباطبائی حضور مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان در این مراسم را نشان از اهتمام ویژه به این مهم برشمرد و افزود: امیدواریم با ادامه پشتیبانی و حمایت‌ها شاهد ارتقا روزافزون فعالیت‌های مشاوره در دانشگاه باشیم.

در ادامه این مراسم دکتر صادقی مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان در سخنانی با تقدیر از حمایت‌های ریاست دانشگاه و تلاش‌های معاون دانشجویی و مدیر مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه در کسب موفقیت‌های پی‌درپی مرکز مشاوره دانشگاه علامه طباطبائی و ارتقا فعالیت‌های آن گفت: آن چیزی که برای دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم اهمیت دارد توجه خاص به طرح‌های تحولی فوق‌العاده است از جمله خدمات متنوع مراکز مشاوره از قبیل ارتقا، پیشگیری و مداخله که امیدواریم با همکاری و تعامل روزافزون، توانمندتر از قبل این خدمات ارائه گردد. 

وی اضافه کرد: یکی از مسایلی که به فعالیت‌های یک مرکز مشاوره اعتبار می‌بخشد ساختار مستقل بخش اداری و داشتن فضای مناسب و دسترسی است که خوشبختانه در طی بازدیدی که از ساختمان جدید این مرکز داشتیم این موارد مهم به‌دقت موردتوجه قرارگرفته و پیش‌بینی‌شده است.

دکتر صادقی ابراز امیدواری کرد با توجه به جایگاه، اعتبار  و صاحب نامی دانشگاه علامه طباطبائی درزمینه رشته روان‌شناسی و مشاوره در سطح کشور تعامل و همکاری بیشتری را در بهره‌گیری از خدمات تخصصی این مرکز و در ارتباط با دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان شاهد باشیم.

در ادامه این مراسم دکتر سلیمی بجستانی معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی نیز به ارائه گزارشی از فعالیت های مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه پرداخت و گفت: در طی سال‌های اخیر با حمایت‌ها و مساعدت‌های ریاست محترم دانشگاه این مرکز، ۴ سال رتبه نمونه کشوری و ۴ مرتبه نیز مشاوره فعال را در بین دانشگاه‌های کشور کسب نموده است.

او میزان مراجعه به این مرکز را حدود ۴۲۰ مورد در طی یک ماه اعلام کرد و افزود: علاوه بر مراجعات به مرکز در سطح دانشکده‌های اقتصاد، ادبیات و علوم اجتماعی که خارج از محدوده پردیس مرکزی دانشگاه هستند در سطح کلیه خوابگاه‌های دانشجویی مشاوران این مرکز حضور داشته و پاسخگوی نیاز دانشجویان می‌باشند.

 

در ادامه دکتر فرح‌بخش نیز در سخنانی رویکرد فعالیت‌های مرکز مشاوره دانشگاه علامه طباطبایی را رشد نگر و در جهت امکان تسهیل در دسترسی به این خدمات برای دانشجویان برشمرد و افزود: مسئولیت سلامت روان دانشجویان بر عهده مرکز مشاوره دانشگاه است و در راستای انجام این وظیفه نباید دانشجو به حال خود رها شود.

او اضافه کرد: سلامت روان موضوعی سامانمند است و مجموعه بخش‌ها و مشاغل در دانشگاه در ایجاد و برقراری این آرامش نقش دارند. او به اقدامات انجام‌شده در این خصوص اشاره و تصریح کرد: شناسایی عوامل مرتبط با این مهم در سطح دانشگاه و پیش‌بینی دوره‌های آموزشی در این خصوص برای بخش‌های مختلف ازجمله موارد مورد تأکید این دفتر در ایجاد آرامش دانشجویان است.

مدیر مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه علامه طباطبایی اجرای طرح حمایت عاطفی از دانشجویان جدیدالورود را از برنامه‌های این مرکز در آغاز سال جدید تحصیلی اعلام کرد و بیان داشت: با استفاده از مشاهدات سال‌های گذشته در سطح خوابگاه‌های دانشجویی اجرای این طرح را در ابتدای سال جدید تحصیلی با اعزام مشاوران مرکز به خوابگاه‌های دانشجویی برای انطباق دانشجویان با شرایط جدید و انجام حمایت‌های عاطفی و پیشگیری از افت تحصیلی و مسائل و بحران‌های عاطفی حاصل از آن دنبال خواهیم کرد.

دفتر جدید مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه  با اختصاص ۸ اتاق برای انجام انواع مشاوره ها به مراجعان و نیز اختصاص بخش پذیرش به صورت مجزا واقع در ساختمان معاونت دانشجویی واقع شده است. این مرکز در حال حاضر با بهره مندی از حضور ۳۰ مشاور و مددکار، روانشناس و روانپزشک آماده ارائه خدمات به دانشجویان، کارکنان و استادان در حوزه های مشاوره خانواده، مشاوره تحصیلی، مشاوره آموزشی، خدمات روانشناسی بالینی، روانسنجی، روانپزشکی و مددکاری اجتماعی است.
 
مرجع : ایسنا و عطنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
نمی توانی به عقب برگردی و شروع را عوض کنی، ولی می توانی از جایی که هستی آغاز کنی و پایان را عوض کنی...