کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نسبت اعتقاد به خداوند و شادی در زندگی

ایکنا , 14 شهريور 1397 ساعت 8:00

نتایج ما به طور خلاصه نشان می‌دهد که اعتقادات مذهبی بر سلامت انسان از طریق معنا دادن به حوادث و احساسات تأثیر مثبت دارد که این احساس رضایت و شادی در میان گروه‌های مذهبی به میزان زیادی مشاهده می‌شود.


به گزارش نیوز، تحقیقات جدید نشان می‌دهد افراد معتقد به خداوند در زندگی شادتر هستند.
محقق این تحقیق دکتر جاناتان رامزی، مدرس ارشد روانشناسی در دانشگاه جیمز کوک سنگاپور، است که این تحقیق را با 231 شرکت‌کننده مسیحی، بودایی و مسلمان مورد بررسی قرار داد.

به گفته وی همه ادیان جهان معتقدند که جهان دارای یک نظم و ساختار اساسی است که این اعتقاد به حوادث و شرایط معنا یا اهمیت می‌دهد.
وی اظهار کرد: ما علاقه مند بودیم در این بررسی مشاهده کنیم آیا این اعتقاد موجب تفسیر رویدادها شده و بر واکنش های عاطفی آنان به این حوادث موثر بوده است یا خیر؟ 

نتایج نشان داد همه افراد، مخصوصا افراد مذهبی، به طور منظم وقت خود را به رویدادهای غیرجذاب مانند همکاری با همکاران، دریافت یک هدیه کوچک اما غیرمنتظره و یا وقت گذاشتن برای حضور در کنار خانواده اختصاص می دهند.

وی گفت: ما متوجه شدیم که این موارد کوچک در زندگی موجب ایجاد احساسات مثبت از قبیل قدردانی و رضایت می‌شود.

رامزی در ادامه افزود: در این تحقیق مشخص شد، پیوند معنی داری بین دین و رفاه انسانی وجود دارد اما این اولین تحقیقی بود که عواقب عاطفی در معنا دادن به رویدادهای کوچک و ایجاد شادی را بررسی کرد.

وی گفت: نتایج ما به طور خلاصه نشان می‌دهد که اعتقادات مذهبی بر سلامت انسان از طریق معنا دادن به حوادث و احساسات تاثیر مثبت دارد که این احساس رضایت و شادی در میان گروه‌های مذهبی به میزان زیادی مشاهده می‌شود.


کد مطلب: 45294

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/45294/نسبت-اعتقاد-خداوند-شادی-زندگی

میگنا
  https://www.migna.ir