پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ / ۲۰:۲۰
کد مطلب: 45408
۱

چرا همه فست‌فودها پر از رنگ‌های قرمز و زرد هستند؟!

چرا همه فست‌فودها پر از رنگ‌های قرمز و زرد هستند؟!
میگنا: اگر هنگام عبور از مقابل ساندویچی ناگهان احساس می‌کنید چقدر گرسنه هستید و دلتان می‌خواهد یک برگر قارچ و پنیر بزرگ میل کنید، باید بدانید که تنها نیستید! بیشتر مردم جهان با دیدن فروشگاه‌های غذا و ساندویچی‌ها هوس خوردن فست‌فود می‌کنند.

چرا؟ به این خاطر که این فروشگاه‌ها چندین سال است که از روانشناسی رنگ‌ها برای جلب مشتری بهره ‌می‌گیرند. اگر توجه کرده باشید اغلب فست‌فودی‌ها قرمز رنگ هستند و در لوگوی اغلب آنها هم رنگ زرد را می‌شود مشاهده کرد.

بر اساس روانشناسی رنگ‌ها، زرد با احساساتی همچون رضایت، خوشحالی، رقابت و راحتی، رابطه مستقیم دارد. همین رنگ زرد در ذهن انسان حسی از نوستالوژی، دوستی و مهربانی تداعی می‌کند.
قرمز هم که رنگ اصلی فست‌فودی‌ها را تشکیل داده، نماینده احساساتی همچون تمایل، قدرت، اشتیاق و عشق است. به همین خاطر است که در روز ولنتاین، عشاق برای یکدیگر رز قرمز می‌خرند. وقتی قرمز در کنار زرد قرار می‌گیرد، شما ناخودآگاه یاد سیب‌زمینی سرخ‌کرده و سس قرمز می‌افتید و کاملا عادی است که دهانتان آب بیفتد و هوس غذا کنید. البته رنگ‌های قرمز و زرد تداعی کننده سس کچاپ و سس خردل در کنار یکدیگر هم هستند.

این‌ رنگ‌ها نه تنها اشتیاق شدید برای خوردن فست‌فود را تحریک می‌کنند بلکه یادآور لذت غذاخوردن با دوستان و شادی‌های دوستانه هم هستند. همین مزید بر علت شده و حس گرسنگی در شما به وجود می‌آورد.
شما اگر طرفدار فست‌فودهای سالم باشید احتمالاً رنگ‌های زرد و سبز در کنار هم می‌تواند حس گرسنگی شما را تحریک کند.
این رنگ‌ها را در لوگوی رستوران‌هایی همچون ساب‌وی، استارباکس یا هول‌فودز می‌توانید مشاهده کنید.

در نهایت هم تأکید می‌کنیم که خواسته یا ناخواسته، رنگ‌ها در تغییر روحیات ما نقش مهمی دارند و در تصمیم‌گیری‌هایمان تغییراتی ایجاد می‌کنند.

رنگ تأثیر بسیار زیادی در زندگی، شخصیت و روحیه افراد دارد و توجه به رنگ‌هایی که افراد ایجاد می‌کنند ما را به روحیه آن‌ها راهنمایی می‌کند.
بین ترکیبات رنگی که افراد به اراده و سلیقه خود ایجاد می‌کنند و ویژگی‌های شخصیتی و رنگ‌های ذهنی فرد ارتباط مستقیمی وجود دارد.

روانشناسی رنگ در لباس پوشیدن
تقریباً بیشتر مردم از معجزه رنگ لباس در فصل‌های گوناگون سال آگاه هستند و می‌دانند مثلاً در تابستان لازم است از الوان روشن استفاده شود تا گرمای کمتری را به خود جذب کنند. یا برعکس، در زمستان با پوشیدن لباس‌های تیره‌تر می‌توان از گرمای نور خورشید بهره گرفت.
اما علاوه بر این‌ها، رنگ لباس در چهره افراد و خوش‌تیپی آنها نیز مؤثر است و به‌واسطه آن می‌توانند بیشتر یا کمتر جلب توجه کنند.
انتخاب رنگ البسه بیشتر بر سنت‌ها، فرهنگ‌ها و محدودیت‌های جامعه‌ای که در آن ساکن هستیم، استوار است. مردم در جوامع گوناگون در نتیجه آموزش یا تکرار، به استفاده از برخی از رنگ‌ها تعصب بیشتری نشان می‌دهند، این در حالیست که شاید همان رنگ در جامعه‌ای دیگر از هیچ اهمیتی برخوردار نباشد.
با این تفاسیر، شاید برایتان جالب باشد تا بدانید که رنگ لباس تأثیر مستقیمی روی روحیه افراد دارد. مثلاً قرمز موجب ایجاد هیجان می‌گردد یا زرد باعث می‌شود تا شاداب و سرحال به نظر برسید.

 
مرجع : روزیاتو
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
خدايا،ميشه چند لحظه وقتتو بگيرم! اين دفعه چيزي ازت نمي خوام! فقط مي خوام  خيلي ساده بگم: ممنون براي همه چيز...