شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۷ مهر ۱۳۹۷ / ۱۴:۳۷
کد مطلب: 45463
۱

آغاز درس و مدرسه پیش از ساعت 8:30 صبح: توصیه نمی شود

آغاز درس و مدرسه پیش از ساعت 8:30 صبح: توصیه نمی شود
میگنا: هنری نیکلز، روزنامه نگار و معلم مقطع دبیرستان در آمریکا، می گوید که از هر چهار دانش آموز، سه نفر در کلاس 9 تا 12 ظهر میزان یادگیری بسیار پایینی دارند و موفق عمل نمی کنند که دلیل آن خواب کمتر از هشت ساعت در شبانه روز است.این در حالی است که این میزان خواب را متخصصان ویژه درمان خواب، برای سن آنان توصیه کرده اند.
 
کمبود خواب به مرور زمان، پیامدهای بدی به همراه خواهد داشت و کسانی که درباره خواب کافی تحقیق می کنند، بر این باورند کمبود خواب از جمله خطرهایی است که بیشتر مردم در همه سنین با آن دست و پنجه نرم می کنند.

کمترین آسیبی که کمبود خواب بر بدن وارد می کند، کاهش پشتکار و از بین رفتن تعادل حافظه است که موجب کندی دانش آموز و پایین آمدن نمراتش می شود.

نگرانی بزرگتر درباره کمبود خواب، ابتلا به بیماری های مغزی و جسمی خطرناک از قبیل چاقی، دیابت، بالا رفتن فشار خون، بیماری های قلبی، مشکل عروق خونی و سرطان است.

از این رو والدین باید کودکان و نوجوانان را برای رسیدن به ساعت خواب کافی کمک کنند که از جمله راهکارها کاهش ساعات استفاده از تلویزیون، وسایل الکترونیکی و صرف به موقع وعده شام است.

قرار داشتن در معرض اشعه های وسایل الکترونیکی، ترشح هورمون ملاتونین را در هنگام خواب کاهش می دهد و مغز هنگام استفاده از این دستگاه ها نمی تواند ساعت درست را تشخیص دهد زیرا سیگنال هایی را دریافت می کند که هنوز در روز هستند.

این سیگنال ها منجر به تاخیر در دستور دادن بدن برای خواب می شود.

همچنین برای خواب آرام تر دانش آموزان بهتر است، روشنایی در ساعت خواب وجود نداشته باشد حتی چراغ آشپزخانه و حمام نیز با احتیاط روشن شود.

بیدار شدن دانش آموزان در ساعت 6 صبح برای رسیدن به موقع به مدرسه که با بیداری یک انسان بالغ در 4 صبح برابری می کند، موجب می شود که مغز کم تحرک ترین و بی نشاط ترین ساعاتش را در روز تجربه کند.

از این رو، بسیاری از کارشناسان آموزش بر این باورند که آغاز روز درسی در ساعت هشت و نیم صبح فرصت بیشتری برای خواب دانش آموزان فراهم می کند و موجب استفاده بهینه آن ها از روز و بالا رفتن نمراتشان می شود.

از سوی دیگر در این ساعت دانش آموزان با امنیت بیشتر و در ترافیک کمتری به مدرسه می رسند و آرامش بیشتری خواهند داشت.


منبع: نیویرک تایمز
 
مرجع : خبرگزاري پانا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
سخن گفتن با خدا مانند صحبت کردن با یک دوست پشت تلفن است... ممکن است او را در طرف دیگر نبینیم، اما می دانیم که دارد گوش می دهد...