کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

9 عادت رایج که سلامتی انسان را به خطر می‌اندازد

26 مرداد 1390 ساعت 15:12


برنا:  اغلب اوقات اقداماتی که ما برای سلامتی‌مان انجام می‌دهیم ممکن است در دراز مدت برای بدن مضر باشند.

سایت خبری ای ان نیوز، به 9 عادت بد که به سلامتی انسان آسیب وارد می‌کند اشاره کرده است.

1. استفاده مداوم از ضد عفونی‌کننده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های دست:  از مصرف مداوم ضدعفونی‌کننده‌های دست خودداری کنید و فقط  در محیط‌هایی مانند بیمارستان، دست خود را ضد عفونی کنید. در مواقع دیگر از آب و صابون برای شست و شو استفاده کنید.

2. امتحان کردن مداوم از محصولات محافظت‌کننده پوست: از امتحان کردن مداوم محصولات مختلف برای مراقبت از پوست پرهیز کنید. جهت مشاهده نتیجه استفاده از یک محصول بهداشتی، 6 تا هشت هفته صبر کرده و از تغییر دادن فوری آن خودداری کنید.

3. استفاده از کفش‌های تابستانی‌: کفش‌های تابستانی از پا محافظت نمی‌کنند و استفاده از آن‌‌ها ممکن است منجر به شکستگی ناشی از فشار موجود بر روی پا شود، چون در این حالت پاها  وزن کل بدن را تحمل می‌کنند. همچنین از راه رفتن بدون کفش حتی در اطراف استخر خودداری کنید چون منجر به مبتلا شدن به بیماری‌های واگیردار می‌شود.

4. مسواک زدن دندان‌ها پس از هر وعده غذایی: از مسواک زدن بلافاصله پس از صرف غذا خودداری کنید چون این‌کار به مینای دندان آسیب می‌رساند. پس از غذا خوردن، دندان‌‌های خود را با آب بشویید و مسواک زدن آن‌ها را به شب و صبح موکول کنید.

5. انجام تمرینات ورزشی تکراری: انجام حرکات ورزشی تکراری بر روی دستگاه تردمیل، منجر به تنگ شدن عضله‌ها می‌شود و این امر به بدن آسیب می‌رساند. سعی کنید از تمرینات بدنسازی مختلف استفاده کنید و بین حرکات مختلف استراحت کمی داشته باشید. این کار ضربان قلب را بالا می‌برد و باعث سوختن بسیاری از چربی‌ها و کالری‌های اضافی بدن می‌شود.

6. نخوردن برخی از وعده‌های غذایی به منظور لاغر شدن: نخوردن برخی از وعده‌های غذایی منجر به وسوسه و تحریک‌پذیری بیشتر برای غذا خوردن می‌شود و همین امر عاملی در پرخوری برای وعده‌های بعدی است.

7. نوشیدن صرفاً آب بطری: آب بطری حاوی فلوراید نیست و کسانی که صرفا از این آب می‌نوشند دچار کمبود فلوراید در بدن خود می‌شوند. این امر به پوسیدگی دندان‌ها منجر می‌شود.

8. شست و شو با محصولات ضدعفونی کننده: استفاده از این محصولات برای نظافت منزل منجر به بیماری آسم می‌شود. به جای استفاده از این محصولات از ترکیب آب و سرکه استفاده کنید و سطوح سایشی را با جوش‌شیرین بشویید.

9. استفاده مکرر از مکمل‌های غذایی: استفاده بیش از حد از این مکمل‌ها عوارض جانبی زیادی به همراه دارد. دانشمندان غنی‌کردن وعده‌های غذایی را به جای استفاده از قرص‌های مکمل توصیه می‌کنند.


کد مطلب: 4553

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/4553/9-عادت-رایج-سلامتی-انسان-خطر-می-اندازد

میگنا
  https://www.migna.ir