جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۴ آذر ۱۳۹۷ / ۱۰:۲۳
کد مطلب: 45908
۱

بوسیدن، نوزاد را تا یک قدمی پرتگاه مرگ کشاند+ تصاویر

بوسیدن، نوزاد را تا یک قدمی پرتگاه مرگ کشاند+ تصاویر
میگنا: این کودک پس از اینکه به وسیله اقوام خود بوسیده شده بود به بیماری سرماخوردگی بسیار شدید مبتلا شد، درنهایت عفونت شدید قفسه سینه سبب بستری او دربخش مراقبت‌های ویژه نوزدان شد.

پزشکان برای نجات نوزادی که به کما رفته و ضربان قلب او متوقف شده بود مجبور به انجام چند مرحله عملیات CPR شدند. متخصصان به والدین هشدار می‌دهند تا چندماه اول ازتولد نوزاد، توجه کافی به کنترل دمای بدن کودک داشته باشند، بسته به ماه تولد نوزاد، لباس‌های مناسب و کافی بر او پوشانده و نسبت به علامت‌های بیماری دقیق باشند،‌ همچنین با مشاهده کوچک‌ترین نشانه‌های بیماری به متخصص مراجعه کنند.

والدین اجازه ندهند اقوام، دوستان و آشنایان نوزاد را ببوسند، زیرا به دلیل ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن نوزاد درماه‌های اول احتمال ابتلای کودک به انواع بیماری‌ها و عفونت‌ها از این راه وجود دارد.

بوسیدن نوزاد سبب ورود انواع ویروس‌ها به ویژه ویروس سرماخوردگی و تب خال به درون بدن کودک می‌شود. کارشناسان برای کنترل بیماری نوزاد او را درحالت کمای القا شده پزشکی قراردادند و سرانجام موفق به بازگرداندن او به زندگی و بهبود وضعیت جسمانی‌اش شدند.

اگر نوزاد شما به طور ناگهانی دچار قطع علامت‌های تنفسی وتوقف ضربان قلب قرارگرفت، درکنار حفظ خونسردی و تماس با مراکز امدادی می‌توانید با یادگیری عملیات احیا جان او را نجات دهید.

عملیات احیای نوزادان با بزرگسالان متفاوت است و کارشناسان توصیه می‌کنند نوجوانان و افراد بزرگسال با شرکت در دوره‌های آموزشی کمک‌های اولیه را بیاموزند تا درمواقع خطر بتوانند به دیگران کمک کنند.

کارشناسان به والدین توصیه می‌کنند درماه‌های اول تولد فرزند خود شب‌ها علامت‌های حیاتی او را کنترل و با دست زدن به بدن کودک، دمای بدن او را کنترل کنند، همچنین مطمئن باشند که او به خوبی نفس می‌کشد و مسیر تنفسی او مسدود نشده است. درصورتی که نوزاد برای خوردن شیر ازخواب بیدار نشده یا رنگ بدن او قرمز یا آبی رنگ و دچار قطع تنفس یا ضربان قلب شده است به سرعت عملیات احیا را انجام دهید.

انجام عملیات احیا در نوزادان باید با فشارملایم، اما با سرعت انجام شود، زیرا وارد آوردن فشار زیاد سبب شکستگی استخوان‌های قفسه سینه نوزاد و حتی پارگی ریه او می‌شود.
 

پس از اتمام هردوره عملیات احیا به بررسی بازگشت ضربان قلب و تنفس نوزاد بپردازید و درصورتی که ضربان قلب او بازگشته است دیگر نیازی به انجام دوباره عملیات احیا نیست و به سرعت کودک را برای مراقبت‌های بیشتربه مراکز درمانی انتقال دهید.

 

منبع:Dailymail
مرجع : باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
هر وقت احساس حسادت کردیم ، یادمان باشد ، خاموش کردن شمع دیگری ، باعث نمیشود ، شمع ما درخشان تر نور افشانی کند