شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ / ۲۱:۳۴
کد مطلب: 45998
۲

طنز/ روانشناسي افراد از روي مدل خوابيدنشان!

افسانه جهرميان
طنز/ روانشناسي افراد از روي مدل خوابيدنشان!
افرادي که جنيني مي‌خوابند
افرادي که به صورت جنيني مي‌خوابند و خودشان را به درون‌شان مچاله مي‌کنند، بسيار سختي کشيده، قانع، خجالتي، مبادي آداب، ممد حيات، مفرح ذات و رازداري نيستند؛ بابا اين‌ها فقط از گودي کمر رنج مي‌برند. تازه متخصص ارتوپد هم به آن‌ها گفته شب‌ها فکر الکي نکنند و زودتر بخوابند و ترجيحا هم جنيني بخوابند تا گودي‌شان پر شود. از اين مدل خوابندگان مي‌توان به تک ستاره کنسرت‌ها و کليپ‌ها؛ جنيفر لوپز و ويليام فاکنر اشاره کرد. (روانشناسان اصرار داشتند مثال بزنند. نمي‌دانم، شايد حق با آن‌ها باشد!)

افرادي که هنگام خواب بالش بغل مي‌کنند
روانشناسان تاکيد دارند که فقط بايد بالش باشد و بغل کردن هر جسم يا چيز ديگري از حوزه استحفاظي ما خارج است. اين‌ها به ظاهر افراد تنها و مفلوکي هستند. ولي اشتباه نکنيد. اتفاقا از بس در بيداري و حالات مختلف، اين و آن را بغل کرده‌اند؛ خواب‌شان هم فرم گرفته. افراد معروفي که اين مدلي مي‌خوابند عبارتند از دن بيلزريان، پيت بول و جاني دپ اگر اشتباه نکنم!

افرادي که به پهلو مي‌خوابند
اين افراد اغلب بدبين، منطقي و سخت‌گير هستند. معمولا هم يک دست‌شان يا زير سرشان است يا به جلو. يک مدل ديگر هم بود که مريم آقايي اجازه نداد براي‌تان شرح دهم ولي از نظر روانشناسان آن دسته ديگر اند شک و استتار هستند! آلفردهيچکاک و کارگاه علوي معمولا اين مدلي مي‌خوابيدند.

افرادي که طاق باز مي‌خوابند
افرادي که طاق‌باز يا رو به سقف يا مجلسي مي‌خوابند؛ سياستمدار، رفيق‌باز، اهل جلب‌توجه و بسيار پرسشگر هستند. روانشناسان از آن جهت به اين روش مجلسي هم مي‌گويند چون ديده شده برخي عزيزان زحمتکش، با اين حالت در مجلس، وسط رسيدگي خواب‌شان برده! از اين مدل خوابيده‌ها مي‌توان به نمايندگان: حاجي دليگاني، ابوترابي، کوچکي‌نژاد و ساير دوستان خسته مجلسي و همچنين جرارد پيکه مدافع تيم بارسلونا اشاره کرد. ربط‌شان هم نمي‌دانم ولي روانشناسان حرفي را بيخود نمي‌زنند.

افرادي که بر روي شکم‌شان مي‌خوابند
بسيار رازدار، پنهانکار و جدي هستند. آن‌ها حتي هنگام خواب هم خودشان را رها نمي‌کنند و دست از پنهانکاري برنمي‌دارند. اما سينه‌شان همچون جاسازي امن و غيرقابل دسترس، در خدمت رازهاي مگوي شماست. پيمان معادي، ايرج جنتي عطايي و مرحوم ويکتور هوگو هنگام خواب اين مدلي هستند. البته عمه خودم هم اينجوري مي‌خوابيد ولي بيشتر از 17 ثانيه رازت رو نگه نمي‌داشت!

افرادي که لبه تخت مي‌خوابند
اين افراد داراي ريسک‌پذيري بالا و عاشق هيجان و تنوع هستند. همچنين بسيار سرکش و کله‌شق هستند. بارها هم سرشان به سنگ (سنگ کف اتاق) خورده اما به خودشان نمي‌آيند. تازه افرادي که دمر و لبه تخت مي‌خوابند که ديگر مرزهاي شهامت را جابه‌جا کرده‌اند. ديده شده مهدي تاج، محمود احمدي‌نژاد و حميد هيراد در اين حالت به خواب رفته‌اند.

افرادي که در عرض تخت مي‌خوابند
اين افراد دو دسته‌اند، دسته اول کساني که طولي مي‌خوابند وعرضي بيدار مي‌شوند. که خب روانشناسان کاري به اين‌ها ندارند و معتقدند ديگر هرچيزي هم نبايد تحليل کرد. اما دسته دوم از همان سر شب عرضي مي‌خوابند. که اتفاقا روانشناسان با اين‌ها هم کاري ندارند چون فازشان را درک نمي‌کنند. (تابلوئه روانشناسان خسته شدن و دارن قضيه رو سوسکي مي‌پيچونن) از اين افراد سند مستحکمي مبني بر اين‌گونه خوابيدن‌شان در دست نيست. اما احتمال مي‌رود امير تتلو اين مدلي بخوابد.

افرادي که نمي‌خوابند
هرچقدر روانشناسان بالاي سر اين دسته نشستند، فايده‌اي نداشت. حتي بهشان پکيج‌هاي افزايش خواب آلودگي هم معرفي کردند اما زير بار نرفتند. روانشناسان هم خسته شدند و درحاليکه طاق‌باز متمايل به جنيني بودند، روي پهلو خواب‌شان برد و با يک غلت، به عرض تخت متمايل شدند و در نهايت از لبه تخت به پايين سقوط کردند.


منبع: ghan​oondaily.‎​ir

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
صعود به اورست 13 روز به طول مي انجامد، اما سقوط از آن فقط « 8 ثانيه ». ساختن روابط مدتها به طول مي انجامد اما از بين رفتن آن فقط در چند ثانيه!