کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

محبوبیت کتاب‌های روان‌شناسی در سال ۲۰۱۸

خبرگزاری ایبنا , 28 آذر 1397 ساعت 13:49

طبق آمارهای منتشر شده توسط اکثر فروشگاه‌های کتاب در آمریکا معلوم شده است کتاب‌های مربوط به سلامت روانی و اضطراب بیشترین محبوبیت را داشتند.


به گزارش گودایریدر، آمار فروشگاه‌ها و انتشاراتی‌های بزرگ آمریکا نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۸ اقبال عمومی به کتاب های روان‌شناسی شامل موضوعات اختصاصی سلامت روانی و اضطراب زیاد بوده است.

واتپد (Wattpad) پلتفورم و شبکه اجتماعی داستان‌گویی با داشتن ۷۲ میلیون کاربر اعلام کرده است که در سال گذشته حدود ۵۲درصد از داستان‌های منتشر شده در این شبکه مربوط به اضطراب و افسردگی بودند.

فروشگاه زنجیره‌ای بارنزاندنوبل بزرگترین فروشگاه کتاب در آمریکا نیز اعلام کرد در سال ۲۰۱۸ میزان فروش کتاب‌های با موضوع اضطراب و استرس ۲۶درصد نسبت به سال ۲۰۱۷ بیشتر بوده است. این فروشگاه دلیل این استقبال را شرایط بحرانی جامعه عنوان کرده است.

لیز هارول یکی از مدیران ارشد بارنزاندنوبل می‌گوید: امسال فروش کتاب با موضوع اضطراب به حدی بوده است که احتمال دارد این نوع کتاب‌ها به یک ژانر تبدیل شوند. وی می‌گوید مردم برای کاهش اضطراب به دنبال کتاب‌هایی از این نوع هستند. به گفته مسئولان این فروشگاه کتاب اضطراب و ترس نوشته ادموند بورن یکی از پرفروش‌ترین‌های امسال بود.

فروشگاه آمازون نیز از فروش بالای کتاب‌های مربوط به سلامت روانی و کاهش اضطراب است که با توجه به آمارهای اعلام شده از سوی سازمان جهانی بهداشت روند معقولی است.

این سازمان در گزارش اخیر خود اعلام کرد بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در جهان به بیماری‌های روانی مبتلا هستند که عمده آنها افسردگی است. در بین کشورهای اعلام شده کانادا، آمریکا و انگلیس بیشترین آمار افسردگی را دارند.

روزنامه گاردین در گزارشی نوشته بود در سال ۲۰۱۸ نه تنها کتاب‌های با موضوع سلامت روانی محبوب شده‌اند بلکه این روزها مقالات و اخبار مربوط به این موضوع نیز محبوب‌تر هستند.

در گزارش این روزنامه آورده شده است که مردم برای فرار از افسردگی و بیماری‌های روانی به خواندن مطالب و راهنماهای مربوطه روی می‌آورند. چندی پیش محققان دانشگاه تورین ایتالیا نیز نتایج تحقیقاتی مشابه را منتشر کرده بودند.

یافته‌های این محققان نشان می‌داد مبتلایان به افسردگی و معضلات روان‌شناختی با مطالعه کتاب و مقالات روان‌شناسی بهبودی نسبی پیدا می‌کنند.

دکتر لیز بریستر از این دانشگاه می‌گوید: افراد دچار افسردگی احساس تنهایی می‌کنند ولی با خواندن کتاب‌ها و تجربه‌های دیگران می‌توانند با مشکلات روحی روانی خود مقابله کنند.


کد مطلب: 46077

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/46077/محبوبیت-کتاب-های-روان-شناسی-سال-۲۰۱۸

میگنا
  https://www.migna.ir