کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افزایش احساس تنهایی در بین مردم

مهر , 4 دی 1397 ساعت 10:04

محققان دریافتند حس تنهایی در آمریکا در حال گسترش بوده و از هر 4 آمریکایی، 3 نفر احساس تنهایی می کنند.


ميگنا: به نظر می رسد حس تنهایی در زمان های خاصی از بزرگسالی افزایش می یابد. اواخر دهه ۲۰، اواسط دهه ۵۰ و اواخر دهه ۸۰ زمان هایی هستند که افراد بیشترین حس تنهایی را دارند.

به گفته محققان، عقل و منطق فاکتور قوی ای در اجتناب از حس تنهایی است. افراد دارای حس همدلی، دلسوزی، و کنترل عواطف خود به مراتب کمتر دچار احساس تنهایی می شوند.

دکتر «دیلیپ جست»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کالیفرنیا، در این باره می گوید: «میزان احساس تنهایی شناسایی شده در این مطالعه بسیار تعجب آور است چراکه افراد مورد مطالعه یک جمعیت عادی بودند و افراد در معرض ریسک بالا مشکلات احساسی نبودند.»

به گفته جست، «این سه دوره زندگی که افراد بیشترین حس تنهایی را دارند مملو از استرس به دلایل مختلف است.» در این مطالعه، جست و همکارانش از ۳۴۰ فرد بزرگسال با میانگین سنی ۲۷ تا ۱۰۱ سال نظرسنجی به عمل آوردند. تنهایی هر فرد با استفاده از چندین معیار مختلف اندازه گیری شد.

طبق نتایج این پرسشنامه، حدود ۷۶ درصد افراد دارای علائم جدی احساس تنهایی، ۵۴ درصد تنهایی نسبی و ۲۲ درصد دچار احساس تنهایی بسیار زیاد بودند. به گفته جست، «معمولا از تنهایی به عنوان انزوای اجتماعی یاد می شود که برداشتی کاملا اشتباه است.

تنهایی حسی ذهنی است. تعریف تنهایی، ناراحتی ناشی از روابط واقعی اجتماعی و روابط مطلوب اجتماعی است.

معمولا بین آنچه فرد می خواهد و آنچه که فرد داراست تفاوت وجود دارد.» به گفته جست، این افراد حتی در صورت ازدواج و داشتن شبکه ای از دوستان، نیز احساس تنهایی می کنند.


کد مطلب: 46121

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/46121/افزایش-احساس-تنهایی-بین-مردم

میگنا
  https://www.migna.ir