يکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - 2 Oct 2022
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۶ دی ۱۳۹۷ / ۰۸:۰۰
کد مطلب: 46140
۲

دوران امتحانات در زندگی دانشجویی

دوران امتحانات در زندگی دانشجویی
میگنا: دانشجو در هر سن و سال و وضعیت تحصیلی که باشد باز هم دوران امتحانات؛ ترس و اضطراب‌های به‌خصوصی دارد. دوران امتحانات روزهای سختی برای دانشجو است، تمام آنچه باید در یک‌ ترم به‌صورت عادی آموخته شود، بعضاً یکجا در شب امتحان فراگرفته می‌شود.

در این مطلب شما را با روش‌های کاربردی برای حفظ آرامش در دوران امتحانات آشنا خواهیم کرد که می‌تواند در آمادگی شما برای امتحانات پایان‌ترم مفید واقع شود. شما به عنوان دانشجو باید در ایام امتحان تغذیه مناسبی داشته باشید، خوب بخورید. مغز شما نیاز به تأمین مواد غذایی برای کار کردن درست دارد.

اگر استراحت و خواب کافی نباشد، نمی‌توانید خوب درس بخوانید، بهتر است کلاً تلویزیون نبینید ولی اگر هم می‌بینید، حداقل روزهای امتحان نبینید و سعی کنید ارتباطتان را با فضا مجازی کمتر کند هرچند قطع ارتباط شاید برای خیلی‌ها  امری محال باشد.

حفظ سلامتی و تندرستی جسمی نه‌تنها موجب قوت بخشیدن و شادابی می‌شود بلکه از لحاظ روحی به دانشجو نیرو می‌بخشد و فشار روانی را نیز کم می‌کند. سعی کنید در طول روز در دو نوبت صبح و عصر به مدت ۱۰ دقیقه پیاده‌روی کنید و از انجام ورزش‌های انبساطی‌ و خسته‌کننده اجتناب کنند.

علاوه بر این فعالیت‌ها در ایام امتحانات به رژیم غذایی هم توجه داشته باشید و سعی کنید میوه‌های رنگی را که حاوی آنتی‌اکسیدان است بیشتر مصرف کنند، زیرا این نوع میوه‌ها موجب شده اکسیژن به مغز برسد و پردازش اطلاعات در این زمان ارتقا پیدا می‌کند. میوه‌هایی مانند انار، پرتقال،‌ سیب و لیمو را بیش از گذشته مصرف کنید همچنین در ایام امتحانات باید سبزیجات مصرف کرد تا سیستم گوارش تنظیم شود.

برای ساعت خواب که از اهمیت بالایی برخوردار است، برنامه‌ریزی کنید. دانشجویان در شب‌های امتحان باید حداقل بین ۶ تا ۷ ساعت بخوابند زیرا شب‌بیداری استرس و اضطراب را بیشتر می‌کند و تمرکز ذهن را از بین می‌برد و باعث می‌شود که میزان یادگیری در کوتاه‌مدت کاهش یابد علاوه بر آن باید صبحانه را قبل از طلوع آفتاب مصرف کنند و ساعت غذا خوردن خود را با مصرف میان وعده‌هایی مثل خشکبار تغییر دهند.

حفظ قدرت تفکر و تمرکز در دوران امتحانات و بخصوص زمان‌های مطالعه ضروری است.

خوردن غذاهای سنگین و پرچرب توصیه نمی‌شود زیرا پس از صرف غذا، جریان خون برای کمک به هضم غذا متوجه دستگاه گوارش می‌شود اگر خون‌رسانی به مغز کاهش بیابد، قدرت تفکر و تمرکز کاهش خواهد یافت. در ایام امتحانات از خوردن غذاهای قندی و نشاسته‌دار پرهیز کنید، نوشابه گازدار یکی از این گزینه‌ها است.

مطالعه نمونه سؤالات دوره‌های قبل بهترین منبع در کنار کتاب‌های درسی است، آرامش درونی و رعایت نکات گفته‌شده مواردی هستند که به شما در موفقیت در امتحانات کمک می‌کند.


 
مرجع : خبرگزاری آنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دلبستگی و وابستگی کودک به والدین و حد طبیعی آن
با این وابستگی ناسالم آشنا شوید
علت افزایش بلوغ زودرس دختران در دوران همه‌گیری چیست؟
اگر سوگ‌هايمان به پايان نرسد چه؟
۳۴ ماهگی کودک؛ آغاز مهارت های زبانی و احساسی
چرا وقتی ورزش می‌کنید حال روح‌تان بهتر می‌شود؟
حسادت بیمارگونه، علل، علائم و درمان
به این گفتار و رفتار نوجوان‌تان حساس باشید
روانشناسی ریسک‌پذیری را چگونه می بیند؟!
خودکشی شناسی  یا  Suicidology
چــه سنی برای عاشق شدن مناسب است؟
چگونه وابستگی عاطفی را از بین ببریم؟
زندگی آنقدر ابدی نیست که هر روز بتوان مهربان بودن را به فردا موکول کرد