کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رسانه ها اخبار مربوط به خودکشی را مدیریت کنند

ايرنا , 11 دی 1397 ساعت 10:00

رئیس اداره سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشکده علوم پزشکی آبادان مدیریت انتشار اخبار مربوط به خودکشی را ضروری خواند و گفت: مدیریت صحیح انتشار اخبار خودکشی در رسانه ها در کاهش و پیشگیری از رفتار افراد در این رابطه موثر است.


ميگنا: احمدرضا ورمزیار دوشنبه در کارگاه آموزشی نقش رسانه در پیشگیری از رفتارهای خودکشی در سالن اجتماعات معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان اظهار داشت: رسانه ها می توانند تاثیری جدی بر نگرش و رفتار افراد بگذارند بنا بر این لازم است در تهیه اخبار مرتبط با سلامت روانی و اجتماعی جامعه بیشتر دقت کنند.

وی در ادامه گفت: شواهد و تجربه گذشته موارد متعددی از بروز اپیدمی یا همه گیری خودکشی را به دنبال انتشار نامناسب اخبار مربوط به خودکشی افراد خاص و شناخته شده در سطح جهان و ایران را ثابت کرده است بنا بر این درج و انتشار صحیح اخبار می تواند در پیشگیری از خودکشی نقش فعالی داشته باشد.

رئیس اداره سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد آبادان گفت: به منظور خنثی سازی خودکشی تقلیدی لازم است در انتشار اخبار، عکس و فیلم هیجان انگیز در مورد خودکشی پرهیز کرد چون ریسک خودکشی را در افراد مستعد افزایش می دهد.

وی خودکشی را یک بیماری قابل درمان دانست و گفت: 80 درصد افرادی که اقدام به خودکشی می کنند از نظر سلامت روان مشکل دارند و باید درمان شوند.

ورمزیار با بیان اینکه آمار خودکشی در آبادان نسبت به شاخص های کشوری پایین تر استاظهار داشت: در حال حاضر در 13 مرکز جامع سلامت وابسته به دانشکده علوم پزشکی آبادان ، 10 مرکز در خرمشهر و سه مرکز در شادگان به صورت رایگان خدمات روانشناسی و مشاوره ای ارائه می دهند.

وی افزود: خدمات سلامت روان در مراکز جامع سلامت وابسته به دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل شناسایی، درمان و پیگیری اختلالات روانی و رفتاری کودکان، نوجوانان، میانسالان و سالمندان و همچنین ارزیابی تکامل ذهنی کودکان و مشکلات تحصیلی و مسایل روانشناختی دوران بلوغ می باشد.

کارگاه آموزشی تحت عنوان نقش رسانه ها در پیشگیری از رفتارهای خودکشی با حضور کارشناسان و خبرنگاران در آبادان برگزار شد.


کد مطلب: 46172

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/46172/رسانه-اخبار-مربوط-خودکشی-مدیریت-کنند

میگنا
  https://www.migna.ir