کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امکان به اشتراک گذاری افکار با اتصال 3 مغز

ایرنا , 13 دی 1397 ساعت 20:18

محققان دانشگاه های آمریکایی واشنگتن و کارنگی ملون توانستند مغز سه نفر را به گونه ای به یکدیگر متصل کنند که امکان به اشتراک گذاری افکار برای آن ها فراهم شود و یک بازی آنلاین را به طور مشترک انجام دهند.


میگنا: به گزارش ساینس،‌ محققان برای ایجاد این سیستم که اولین رابط غیرتهاجمی مغز چندین انسان برای حل مساله است، از دو فناوری الکتروانسفالوگرافی یا نوار مغزی و فناوری تحریک مغناطیسی مغز بهره گرفتند.

محققان این سیستم ارتباطی جدید را BrainNet نام گذاری کردند و معتقدند این سیستم در آینده برای اتصال ذهن تعداد زیادی از افراد به یکدیکر حتی از طریق شبکه وب مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در اولین آزمایش این سیستم، الکترودهای دستگاه نوارمغزی به سر دو کاربر متصل شد و از آن ها خواسته شد که یک بازی آنلاین را انجام دهند و درباره چرخش یا عدم چرخش آجرهایی که در این بازی به پایین سقوط می کنند، تصمیم بگیرند. کاربران باید برای اتخاذ این تصمیم به یکی از دو ال ای دی موجود در گوشه نمایشگر که یکی با بسامد 15 هرتز و دیگری با بسامد 17 هرتز چشمک می زد نگاه می کردند. سیگنال های تولید شده توسط این ال ای دی ها توسط دستگاه نوار مغزی قابل شناسایی است.

این سیگنال ها از طریق یک کلاه تحریک کننده مغناطیسی با قابلیت تولید لکه های نوری چشمک زن موسوم به فسفن در مغز، به یک گیرنده ارسال می شد که با مغز کاربر سوم ارتباط داشت. کاربر دریافت کننده در این آزمایش توانست انتخاب دو کاربر دیگر را تنها با ارتباط مغزی و با دقت 81.25 درصد تشخیص دهد.
در حال حاضر این سیستم قادر است اطلاعات را به صورت تک بیتی (یک بار چشمک زدن نور) منتقل کند، اما محققان امیدوارند با توسعه سیستم بتوانند حجم اطلاعات مخابره شده را افزایش دهند.

گزارش کامل این تحقیقات به صورت آنلاین منتشر شده است.

 


کد مطلب: 46192

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/46192/امکان-اشتراک-گذاری-افکار-اتصال-3-مغز

میگنا
  https://www.migna.ir