چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - 17 Aug 2022
تاریخ انتشار :
جمعه ۲۸ دی ۱۳۹۷ / ۱۰:۰۶
کد مطلب: 46310
۱

تشکل همیار مشاور پل ارتباطی خانواده، مدرسه و جامعه است

تشکل همیار مشاور پل ارتباطی خانواده، مدرسه و جامعه است
میگنا: مسعود شکوهی در نخستین همایش ملی همیار مشاور که در مرکز رفاهی آموزشی فرهنگیان مازندران برگزار شد، استقبال دانش‌آموزان از تشکل همیار مشاور و نیز اثربخشی این تشکل بر دانش‌آموزان با توجه به اینکه در ابتدای راه قرار دارد را مایه دلگرمی دانست و گفت: «همیار مشاور تشکلی ساختارمند و منسجم است که از درون مدرسه شکل می‌گیرد و قرار است پل ارتباطی خانه، مدرسه و جامعه باشد.»

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش تشکل همیار مشاور را تشکلی ساختارمند برای تربیت دانش‌آموزان مطلوب در نظام تعلیم و تربیت دانست که برای مواجهه با دنیای بزرگسالی آماده باشد.

او هدف این تشکل را تربیت دانش‌آموز مطلوب در نظام تعلیم و تربیت دانست که برای مواجهه با دنیای بزرگسالی آماده باشد.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه تشکل همیار مشاور در حوزه‌های روحی روانی در مدارس نقش ایفا می‌کند، علت ایجاد آن در کنار سایر تشکل‌های دانش‌آموزی را ترویج فرهنگ نوع‌دوستی، محبت، همدلی و همیاری دانست و گفت: «این تشکل در پی بهبود اوضاع اجتماعی روانی و رفتاری دانش‌آموزان در مدرسه است و برای این کار نیاز به ویژگی‌های خاصی دارد که خود حمایت جدی همگان را می‌طلبد.»

او با اشاره به اینکه تشکل همیار مشاور در حال حاضر در پی تبیین جایگاه خود است، تأکید کرد که در این طرح در پی تربیت دانش‌آموزانی هستیم که ویژگی‌های لازم یک همیار را داشته باشند.

شکوهی افزود: «تشکل همیار مشاور اکنون در پی تبیین جایگاه خود است، در این طرح در پی تربیت دانش‌آموزانی هستیم که ویژگی‌های لازم یک همیار را داشته باشند.»
 
او با بیان اینکه همیاران مشاور می‌توانند کاستی های ارتباطی بین دانش‌آموزان و مشاوران مدارس را کم‌رنگ کنند و پل ارتباطی خوبی بین مشاوران مدارس باشند، تصریح کرد: همیار مشاور در حوزه های روانی و اجتماعی در مدارس نقش آفرین است.


مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح همیار مشاور مانند نهالی تازه است که نیاز به حمایت دارد، افزود: حمایت‌های جدی تمامی همکاران برای اجرای بهتر این طرح در مدارس و مشارکت دانش آموزان در امر مشاوره به همسالان می تواند آرامش در سطح مدارس و خانواده ها را در پی داشته باشد و آسیب های رایج در بین دانش آموزان را کاهش دهد.

شکوهی با بیان اینکه دو سال از زمان استقرار دبیرخانه همیار مشاور در مازندران می گذرد، گفت: محتواهای خوبی انجام شد و راهنماهای که برای همیار مشاور انجام شده و حتی نوع سازماندهی آنها در مدارس توانسته کار حوزه بهداشت روان و مشاوره را بهتر صورت دهد.

این مسئول با بیان اینکه جامعه ما با برخی آسیب های اجتماعی دست به گریبان است، افزود: تلاش گسترده ای نیاز است تا این تشکل به صورت علمی در مدارس پییاده شود که این همایش نیز در راستای این است. از ابتدا که کلید همیار مشاور زده شد به ظرفیت عظیم دانش آموزان در این حوزه توجه شد.  
 
شکوهی یادآور شد: امسال براساس دستور معاون پرورشی وزیر شعار «هر کلاس درس یک همیار مشاور» را در سطح مدارس متوسطه اول داریم و امیدواریم این تشکل را تا پایان سال تحصیلی به آن ظرفیتی که تعیین کردیم برسانیم. این ظرفیت در میان همکاران ما به ویژه مشاوران ما وجود دارد و ما می توانیم.

 

گفتنی است آیین افتتاحیه نخستین همایش ملی همیار مشاور باحضور مسئولان وزارت آموزش و پرورش از جمله معاون پرورشی و فرهنگی وزیر، مدیرکل امور تربیتی و مشاوره و مدیرکل فرهنگی و هنری، همچنین مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران و با حضور معاونان پرورشی،روسای ادارات مشاوره،پیشگیری از آسیب ها و مراکز مشاوره و پیشگیری و سلامت صبح چهارشنیه 26 دی ماه در مجتمع رفاهی خزرآباد ساری برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

متاورس و خانواده، فرصت یا تهدید؟
چگونه عاشق خودمان باشیم؟
چطور بفهمیم افسرده‌ایم؟
پیش از خواب این ۳ پرسش را از فرزندان بپرسید
۸ عامل طلاق زوج‌های مرفه/ از نبود فرزند مشترک تا تب مهاجرت
چرا باید روانشناسی بخوانیم؟/ اشتغال ۹۵ درصدی فارغ‌التحصیلان دکتری
نامه روسای شش انجمن علمی حوزه سلامت روان به رئیس مجلس
سلامت روانِ پزشکان جدید در خطر است
هشدار دانشمندان: مغز انسان برای بیداری در نیمه شب ساخته نشده است
۷ درسی که آدم‌ها یک عمر طول می‌کشد تا بیاموزند!
شما صاحب کدام شخصیت آب‌وهوایی هستید؛ بیزار از باران یا عاشق تابستان؟
آینده ای روشن با انتخابی آگاهانه
چه سكوتی دنیا را فرا می‌گرفت اگر هركس به اندازه عملش صحبت می‌كرد