جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۹:۱۸
کد مطلب: 46494
۰

آزمونی برای ورود لیسانسه‌ها به رشته پزشکی

آزمونی برای ورود لیسانسه‌ها به رشته پزشکی
میگنا: معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: سالانه حدود ۱۰ نفر با شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی وارد رشته پزشکی شوند.

امیر علی سهراب پور درباره آزمون لیسانس به پزشکی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران از ۱۱ سال پیش طرحی را به نام برنامه ورود لیسانسه‌ها به پزشکی اجرا می‌کند و  این آزمون به صورت سالانه در اسفند ماه برگزار می‌شود و کسانی که تا مقطع لیسانس در رشته‌ای غیر پزشکی تحصیل کرده‌اند، پس گذراندن مرحله آزمون کتبی و مصاحبه، ارزش یابی شده و وارد رشته پزشکی می‌شوند.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۱۰ سال است که این اتفاق هر سال به وقوع می‌پیوندد و سالانه حدود ۱۰ نفر با این آزمون از رشته‌های غیر پزشکی وارد شاخه‌های پزشکی می‌شوند؛ خوشبختانه این طرح تا به امروز نتایجی نسبتا مطلوبی داشته است و کسانی که در مراحل اولیه وارد دانشگاه علوم پزشکی تهران شدند در مراحل  فارغ التحصیلی و ورود به بازار کار قرار دارند و در سال‌های گذشته اغلب فارغالتحصیلان رشته‌های پرستاری، مامایی، پیرا پزشکی و این دست رشته‌ها در آزمون شرکت می‌کردند، اما در دوره‌های اخیر شاهد بودم حتی کسانی که از دانشگاه‌های مطرح کشور مدرک اخذ کرده‌اند در طرح لیسانس به پزشکی شرکت می‌کنند.


آزمونی برای جذب نخبگان کشوری به رشته پزشکی
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران تشریح کرد: این طرح و برنامه، سال گذشته از طرف وزارت بهداشت کشور مورد تصویب و تشویق قرار گرفت که ما را بسیار خوشنود می‌کند؛ آزمون لیسانس به پزشکی مسیری است تا افراد نخبه از رشته‌های غیر پزشکی وارد رشته پزشکی شوند.

وی افزود: فرد متقاضی باید برخی مشخصه‌ها را برای شرکت در آزمون داشته باشد؛ برای مثال فرد وی باید فارغ التحصیل مقطع کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته یکی از رشته‌های گروه‌های آزمایشی علوم تجربی و علوم ریاضی و فنی باشند، حداکثر سن او در زمان ثبت نام آزمون ۲۵ سال و معدل کل دیپلم او بالای ۱۸ و معدل مقطع کارشناسی بالای ۱۶ باشد.

سهراب پور یادآوری کرد: در نهایت و پس از بررسی نتایج آزمون‌های ارائه شده، پذیرفته شدگان نهایی به دوره پزشکی عمومی وارد و واحد‌های درسی گذرانده شده در مقطع قبلی مطابق آیین نامه‌های مربوطه بررسی و در صورت پذیرفته شدن از گذراندن مجدد آن‌ها معاف می‌شوند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
قلب فقط کارش خونرسانی نیست؛ رزق و روزیتون رو هم میرسونه! خوش قلب باشید