جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۵:۰۵
کد مطلب: 46514
۲

قرص‌های ترک اعتیاد ایرانی اثر دارد؟

قرص‌های ترک اعتیاد ایرانی اثر دارد؟
میگنا: دکتر کاوه حجت افزود: اصول درمان اعتیاد شامل دو بخش کلی است که بخش اول درمان سم زدایی است که در این روش دارویی، ماده مخدر از بدن سم زدایی شده و این روش حدود هفت تا ۲۱ روز طول می‌کشد تا فرد از لحاظ جسمی از مواد مخدر پاک شود.

وی ادامه داد: در بخش دوم پس از سم زدایی و پاک شدن از لحاظ جسمی تمرکز بر ماندگاری فرد در پاکی و عدم مصرف مجدد ماده مخدر است در این دوره مهارت‌های کنترل وسوسه، مهارت‌های ارتباطی و مهارت‌های کنترل خشم به بیمار آموزش داده می‌شود و همچنین خانواده درمانی و زوج درمانی نیز برای کمک به بیمار انجام خواهد شد.


دکترای تخصصی روان‌پزشکی بالینی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: در این بخش فرد وارد گروه درمان شده و احساسات و عواطف از جمله اضطراب، خشم و نگرانی‌ها را با افراد ترک کرده در میان می‌گذارد و از آنها راهنمایی می‌گیرد (تمامی خدمات در مراکز ترک اعتیاد مجوز دار ارائه می‌شود).


وی تاکید کرد: موفقیت درمان این افراد بستگی به حمایت‌های خانواده، اراده فرد، مهارت‌های درمانگر، شرایط شغلی فرد، محیط زندگی فرد، میزان مصرف و نوع ماده مخدر اولیه دارد.


حجت خاطرنشان کرد: برنامه ترک اعتیاد سم زدایی که با قرص‌ها و داروهای مختلف انجام می‌شود تنها پنج درصد از درمان را تشکیل می‌دهد، ۹۵ درصد باقی مانده آموزش‌ها و مهارت‌ها بعد از سم زدایی است و آمارها نشان می‌دهد سم زدایی بدون روش روان درمانی بعد از ترک کمتر از سه درصد موفقیت دارد.


یاسمن مجبوری، رئیس اداره نظارت و ارزیابی فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در گفت و گو با ایسنا تصریح کرد: قرص‌های ترک اعتیاد به طور معمول در بدن میزانی مخدر دارند و موجب نمی‌شوند فرد به سمت مواد مخدر برود اما ترک کردن این قرص‌ها شاید در بلندمدت سخت باشد که در مراکز درمان اعتیاد به تدریج تعداد و دز مصرفی را کاهش می‌دهند تا نهایتاً به ترک منجر شود.

وی افزود: قرص‌های ترک اعتیاد که در ایران با مجوز تولید شده‌اند اثر بخشی لازم را دارند اما درمان کامل بستگی به اراده و توانایی جسمی و روحی فرد و مدت مصرف دارد.
مرجع : ايسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای کشتی های ساکن، موج های دریا تصمیم می گیرند!