کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برنامه‌های وزارت بهداشت برای کاهش استرس جامعه

فارس , 5 اسفند 1397 ساعت 13:51

معاون دفتر سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت با اشاره به ارتباط مشکلات اقتصادی و نوسانات ارزی در بروز استرس گفت: از طریق انجام پروتکل‌های آموزشی در مراکز جامع سلامت به دنبال پیشگیری و مقابله با استرس و اضطراب هستیم.


ميگنا: دكتر علی اسدی در ارتباط با وضعیت اقتصادی، نوسانات و استرس عمومی در جامعه اظهار داشت: هر چند که کار پژوهشی به صورت علمی در این زمینه انجام نگرفته ولی از آنجا که سلامت روان وابسته به ابعاد مختلفی همچون مسائل اجتماعی و اقتصادی است، به قطع یقین این مشکلات در کاهش سلامت روان جامعه تاثیرگذار بوده است.

وی افزود: مشکلات اقتصادی و اجتماعی می‌تواند خشونت،‌اضطراب، پرخاشگری، افسردگی، استرس و رفتارهای پرخطر همچون مصرف مواد مخدر را به همراه دارد.

معاون دفتر سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت ادامه داد:‌در وزارت بهداشت در حوزه سلامت روان برای جمعیت‌هایی که دسترسی داریم از طریق مراکز جامعه سلامت تلاش کرده‌ایم آموزش‌های مهارت پیشگیری از خشونت، توانمندسازی و ارتقاء تاب‌آوری همچنین مهارت‌های زندگی و فرزند پروری را مدنظر قرار دهیم و این مسئله جزو پروتکل‌های ماست.

اسدی تاکید کرد: عدم شفافیت‌سازی در حوزه‌های اقتصادی و قاچاق کالاهای ضروری سلامت روان مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد و ما این موضوع را از طرق مختلف به دولت و سیاست‌گذاران گوشزد کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ما سیاست مدار نیستیم، گفت: هر تصمیم غلطی می‌تواند سبب آسیب و افزایش استرس عمومی در جامعه شود. بنابراین شفافیت سازی در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی مسئله‌ای است که باید بیشتر مدنظر مسئولان قرار گیرد.


کد مطلب: 46601

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/46601/برنامه-های-وزارت-بهداشت-کاهش-استرس-جامعه

میگنا
  https://www.migna.ir