جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۰:۳۷
کد مطلب: 46656
۱

راه‌اندازی مراکز حمایت روانی ـ اجتماعی دختران در محلات آسیب‌خیز

راه‌اندازی مراکز حمایت روانی ـ اجتماعی دختران در محلات آسیب‌خیز
میگنا: مرکز حمایت روانی اجتماعی دختران و خانواده ندای مهر لبخند با هدف توانمندسازی دختران در معرض آسیب های اجتماعی در گروه سنی ۱۳ الی ۳۵سال در محله رشیدی کرمانشاه افتتاح شد.

قبادی دانا در مراسم افتتاح این مرکز بیان کرد: راه‌اندازی این مراکز یکی از نیازهای جامعه ماست و در کشورهای پیشرفته نیز این مراکز به بهره‌برداری رسیده اند که بتوانند محل امنی برای پیشگیری از بروز آسیب در بین دختران در معرض خطر و آنهایی باشند که بدسرپرست بوده و نیازمند دریافت خدمات مشاوره‌ای و مددکاری هستند.


به گفته رئیس سازمان بهزیستی کشور، با توجه به اینکه این مراکز در محلات آسیب خیز راه اندازی می شوند و به صورت روزانه و رایگان فعالیت دارند باید این آمادگی برای ارائه خدمات در صورت نیاز اقامت شبانه نیز حفظ شود و افراد بدون هرگونه برچسبی مشاوره دریافت کنند که از این طریق بتوان پازل پیشگیری و مداخلات اجتماعی را با وجود این مراکز تکمیل کرد.


وی بر انجام مداخلات پیشگیرانه آسیب اجتماعی در این مراکز با تکیه بر استفاده از ظرفیت خانواده‌های آسیب دیدگان تاکید کرد و گفت: از طریق آگاهی ‌بخشی به افراد و ارتقای دانش و تغییر نگرش خانواده می‌توان به تغییر رفتار افراد امیدوار بود، چراکه خانواده سدی محکم در برابر آسیب‌هاست.


این مقام مسئول با بیان اینکه بهزیستی از نقش حمایتی خود فاصله گرفته و در حال گذر از مرحله پیشگیری و رسیدن به توانمندسازی افراد است، خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد که رهاکردن فرهنگ دینی اسلامی و فاصله از آموزه های قرآنی می تواند انسان ها را در برابر معضلات آسیب پذیر کند.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی، گفتنی است، مرکز حمایت روانی اجتماعی دختران و خانواده ندای مهر لبخند با هدف توانمندسازی دختران در معرض آسیب های اجتماعی در گروه سنی ۱۳ الی ۳۵سال در محله رشیدی کرمانشاه افتتاح شد. این مرکز روزانه با هدف توانمندسازی دختران در معرض آسیب های اجتماعی در گروه سنی ۱۳ الی ۳۵سال و همچنین ارائه خدمات به خانواده‌های آنهابا ظرفیت  خدمات دهی به ۸۰ نفر به بهره برداری رسیده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
تونل هابه ما آموختند که حتی دردل سنگ هم راهی برای عبور هست، تونل ها راست میگویند ؛ راه است ، حتی از دلِ سنگ! " آنجا كه راه نیست ، خداوند راه را می گشاید... "