سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ / ۲۱:۴۹
کد مطلب: 46685
۱
رئیس شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی مطرح کرد؛

روانشناس و مشاور خانواده مقدم بر پزشک خانواده

سازمان نظام روانشناسی تنها مرجع صدور پروانه روانشناسان و مشاوران است
روانشناس و مشاور خانواده مقدم بر پزشک خانواده
میگنا: دکتر غلامعلی افروز در مراسم معارفه دکتر محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره که در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران برگزار شد اظهار کرد: علوم تجربی فرش علوم انسانی است و روان شناسی هم عرش علوم انسانی است و روان شناسان در گستره جهان باید با نگاه معرفتی،عرشی و معنوی خدمت کنند و به همین دلیل جهان نیاز به خدمات روانشناسی دارد.
 
وی ادامه داد: تاریخ روانشناسی در ایران قدمت طولانی ندارد و برای اولین بار روان شناسی در ایران در سال 1342 توسط دکتر سیاسی در دانشگاه تهران ابداع شد و سپس در سال 72 دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران ایجاد شد و پس از آن به تدریج گسترش پیدا کرد و من همینجا از همه کسانی که در فرآیند تصویب قانون نظام روانشناسی و مشاوره تلاش کرده‌اند، تشکر می‌کنم.

افروز تصریح کرد: ما در روانشناسی مثبت نگری را درس می‌دهیم و در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره به تعهد حرفه‌ای نیاز داریم.

رئیس شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی تأکید کرد: برای حل مسائل ازدواج و فرزندآوری، روانشناسی و مشاوره خانواده باید مقدم بر پزشک خانواده باشد و حتی ما به وزارت خانواده نیاز داریم و من نامه‌ای به رئیس جمهور نوشتم و این موضوع را با ایشان مطرح کردم و در جواب اعلام کردند که به 4 وزیر کابینه دستور دادم تا موضوع را بررسی کنند.

قوانین مجلس باید خانواده محور باشد 

وی تصریح کرد: قوانین مجلس باید خانواده محور باشد، ما اکنون در شرایطی نیستیم که قوه قضاییه و بهزیستی پروانه فعالیت پزشکان را صادر کنند و تنها مرجع صدور پروانه روانشناسی سازمان نظام روانشناسی است.

افروز با اشاره به فعالیت برخی کانال‌ها در حوزه روانشناسی، گفت: برخی کانال‌های تقلبی در حوزه روانشناسی فعالیت می‌کنند که باید جلوی کار آنها را بگیریم.
 
رئیس شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره یادآور شد: اینک وقت همدلی،حمایت،همگامی و جبران است تا بتوانیم حاکمیت ارزش های روان شناسی بر جامعه را شاهد باشیم و ما خودمان باید عزت و ارزشمندی حرفه خود را رعایت کنیم و فقط برای ماندن خود تلاش نکنیم.

افروز در پایان افزود: همه کوشش کنیم اقتدار و تعهد حرفه ای خود را نشکنیم و هویت خودمان را حفظ کنیم و نرویم پروانه کار دیگری کنار پروانه فعالیت خود که سازمان نظام روانشناسی صادر کرده قرار ندهیم، زیرا پروانه حرفه ای سازمان نظام روانشناسی بسیار معتبر است و  در همه دنیا و اروپا آنرا قبول دارند.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
خدايا،ميشه چند لحظه وقتتو بگيرم! اين دفعه چيزي ازت نمي خوام! فقط مي خوام  خيلي ساده بگم: ممنون براي همه چيز...