کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اولویت کاری رئیس جدید:

ساماندهی مجوز فعالیت روانشناسان

16 اسفند 1397 ساعت 7:08

رئیس جدید سازمان نظام روانشناسی گفت: اولین اولویت کاری من ساماندهی مجوزهای فعالیت کاری روانشناسان و مشاوران است.


به گزارش میگنا دکتر محمد حاتمی در حاشیه مراسم معارفه خود بعنوان ریاست سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: این سازمان یک سازمان استاندارد و معیار است که هر کسی که بخواهد فعالیت مشاوره و روانشناسی داشته باشد باید منحصرا از سازمان نظام روانشناسی مجوز بگیرد که الان در این بخش ناهماهنگی وجود دارد و برخی ارگان ها نیز مجوز فعالیت می دهند که این کار خلاف است، اولین کار من ساماندهی این بخش است .

وی افزود: نظارت تخصصی بر فعالیتهای روانشناسی و مشاوره از دیگر محورهای کاری من است، ما سازمانی ناظر هستیم برای تحقق عدالت در جامعه و اهمیت به حقوق مراجعان باید نظام کنترل نظارت و بازرسی را در کل کشور نهادینه کنیم تا همواره این نظارت مستمر باشد.

حاتمی توانمندسازی حرفه ای را از دیگر محورهای کاری خود نام برد و افزود: کسانی که می خواهند به مردم خدمت کنند و فعالیت روانشناسی داشته باشند باید از استانداردهای لازم برخوردار باشند لذا ساماندهی فعالیت های روانشناسی و مشاوره به حد استانداردهای لازم گام بعدی برنامه های من است .

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره تاکید کرد: برای کاهش آسیبهای اجتماعی باید همه از خدمات روانشناسی استفاده کنند الان یک عده خاص که تمکن مالی دارند از خدمات مشاوره استفاده می کنند بهر حال برای استفاده از خدمات روانشناسی و مشاوره نیازمند اسناد بالادستی برای استفاده از دفترچه های بیمه است .

وی به آمار وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: براساس این آمار ۲۳/۸ درصد مردم نیاز به خدمات روانشناسی هستند که آمار نگران کننده ای است یعنی حدود ۲۰میلیون نفر ازجامعه نیاز به این خدمات دارند باید بر روی آمار طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی، افسردگی، استرس، اضطراب ، خشونت و پرخاشگری توجه بیشتری داشت .

دکتر محمد حاتمی پژوهشکر برتر سال ۹۴دانشگاه خوارزمی، معاونت نظارت حرفه ای و کمیسیونهای سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران ، دانشیار دانشگاه خوارزمی - مدیر پخش ، مدیر گروه شاهد تلویزیون، عوامل تولید سریال گل پامچال و سریال سیمرغ را در پرونده کاری خود دارد .

دکتر حاتمی اول اسفند با حکم رئیس جمهور بعنوان رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران منصوب شد. پیش از این دکتر اللهیاری صاحب این منصب بود .
 
 
 


کد مطلب: 46690

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/46690/ساماندهی-مجوز-فعالیت-روانشناسان

میگنا
  https://www.migna.ir