پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۶ فروردين ۱۳۹۸ / ۱۶:۵۷
کد مطلب: 46823
۱

ارائه خدمات روان شناسی به سیل زدگان

ارائه خدمات روان شناسی به سیل زدگان
میگنا: مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت گفت: پیرو گزارشات قبلی، از روز اول حادثه در مناطق سیل زده اقدامات لازم شروع شده است و براساس شرایط پیش رو ادامه خواهد داشت. 
 
دکتر احمد حاجبی اظهار کرد: در این خدمت رسانی تلاش برای پاسخگویی به نیاز های اولیه و اساسی مدنظر بوده است زیرا بدنبال وقوع حوادث غیرمترقبه در ساعات و روزهای اولیه باید به نیازهای اولیه آسیب دیدگان توجه ویژه شود که در مواردی مثل سیل اخیر در استان های شمالی کشور بیشتر از جنس حمایت های اجتماعی است. 
 
وی افزود: ارائه کمک های اولیه روان شناسی، دقت در انتخاب واژه های درست بدنبال وقوع حادثه غیرمترقبه، حمایت های روانی اجتماعی جامعه مدار از طریق توانمندسازی افراد آسیب دیده و مشارکت آنان در اجرای برنامه ها، ارائه مداخلات روانی- اجتماعی به صورت گروهی (که بر روش انفرادی ارجح است) از دیگر اقدامات مدنظر در این حوزه بوده است.
 
مدیرکل دفتر سلامت روان وزارت بهداشت افزود: حتی الامکان پرهیز از تجویز درمان های دارویی در حوزه سلامت روان با عنایت به اینکه اکثر علائم و نشانه ها بدنبال وقوع اینگونه حوادث واکنش های روانشناختی نسبت به حادثه می باشد موضوعی است که مورد توجه بوده است.
 
حاجبی، حمايت های روانی اجتماعی بر اساس غربالگری فعال جمعيت آسيب ديده و ارائه مداخلات به صورت سياری و تلاش برای دست یابی به افرادی که پیش از وقوع حادثه مشکلات روانشناختی داشته و تحت درمان بوده اند و اتصال آنها به سیستم ارائه دهنده خدمات سلامت روان در راستای تداوم دریافت خدمت را اقدامات دیگری دانست که توسط دفتر سلامت روان معاونت بهداشت وزارت بهداشت و حوزه های سلامت روان دانشگاه های مناطق سیل زده پیگیری می شود.
 
وی در پایان اظهار کرد: با توجه به وقوع سیل در شیراز ، اقدامات لازم ازسوی دفتر سلامت روان وزارت بهداشت و گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حال انجام است که اخبار آن متعاقبا اعلام می شود.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
خوشبختی یعنی بدست آوردن یک زندگی و تقسیم آن با دیگران!