جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ / ۰۸:۱۸
کد مطلب: 46842
۲

آخرین اقدامات حمایت های روانی اجتماعی در قالب «طرح محب» از سيل زدگان

آخرین اقدامات حمایت های روانی اجتماعی در قالب «طرح محب» از سيل زدگان
میگنا: به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان بهزیستی، "مجید رضازاده" درباره آخرین اقدامات حمایت‌های روانی اجتماعی در قالب طرح محب توسط سازمان بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی در قالب طرح محب از روز ۲۸ اسفند ۹۷ تا کنون در مناطق سیل زده استان های مازندران و گلستان اقدامات عمومی و تخصصی حمایت های روانی اجتماعی در جهت کاهش آسیب های روانی اجتماعی را انجام داده است.

وی با بیان اینکه در مرحله اول طرح محب در استان های مازندران و گلستان، نیروهای داوطلب بومی در گام اول با مشارکت دستگاه‌های مسئول در بحران، اقدام به نیاز سنجی عمومی و گروه هدف سازمان بهزیستی کردند، افزود: بر اساس نیاز سنجی، برنامه ریزی جهت مدیریت مطلوب حادثه دیدگان صورت پذیرفت.

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه در این مرحله رفع نیاز های فیزیولوژیکی نظیر مدیریت اسکان حادثه دیدگان، تامین موادغذایی، تامین نیاز های اولیه اجتماعی و استقرار پایگاه کودکان طرح محب از جمله فعالیت های اصلی بوده است، اظهار کرد: در این مرحله، بنا بر فوریت و تشخیص متخصصان، روانشناسان و کارشناسان سلامت روان مشارکت کننده در بحران، اقدامات روانی بر حسب مورد را انجام دادند.

رضا زاده در ادامه از استقرار تیم های محب در محل اسکان های اضطراری نظیر نمایشگاه بین المللی، سالن ورزشی محمداباد، مدرسه میثم تمار، مدرسه سوته کشی، خوابگاه فرهنگیان، مسجدصاحب الزمان گلستان خبر داد و افزود: در این استان بالغ بر ۱۲ تیم و در استان مازندران دو تیم که شامل روان شناس، مشاور و مددکار هستند، حمایت‌های روانی اجتماعی را بر عهده دارند.

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی کشور با بیان اینکه در مرحله دوم طرح محب که از روزهای آینده شروع خواهد شد، غربالگری روانشناختی، آموزش های عمومی و تخصصی فردی و گروهی افراد حادثه دیده با نظارت اساتید و صاحب نظران روانشناسی و مشاوره صورت می‌پذیرد، گفت: مصوب شده است تا همکاری و هماهنگی درون بخشی و برون بخشی به منظور هدایت مطلوب اقدامات در دستور کار قرار گیرد.

به گفته رضازاده مدیران کل استانی باید به منظور بهره مندی از تخصیص بودجه پیگیری های لازم را از استانداری انجام دهند و گزارشات روزانه، مستندسازی و تجربه نگاری طرح محب در دستور کار قرار گیرد.

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی کشور در پایان با اشاره به آخرین وضعیت کمپ‌ های نگهداری و درمان معتادان نیز یادآور شد: معتادان در حال درمان استان‌های گلستان و مازندران به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی به مناطق دیگر منتقل شده بودند. با این وجود هیچکدام از مراکز مذکور به دنبال سیل گلستان، مازندران و فارس دچار تخریب نشده و این افراد نیز به مراکز قبلی منتقل شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
یک رابطه خوب زمانی است که کسی پذیرای گذشته، پشتیبان امروز و مشوق فردایتان باشد.