کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معرفی نقادانه روانشناسی ورزشی

21 فروردين 1398 ساعت 8:26

کتاب «معرفی نقادانه روانشناسی ورزشی» ویژه دانشجویان مقطع دکتری تربیت بدنی با موضوع ورزش – جنبه‌های روانشناسی منتشر شد


ميگنا: دكتر حسن غرایان زندی - عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و از مترجمان این کتاب با اشاره به راه‌اندازی رشته روانشناسی ورزشی در کشور برای نخستین‌بار در سال گذشته اظهار کرد: روانشناسی ورزشی از جمله رشته‌های بین رشته‌ای محسوب می‌شود که براساس انعقاد تفاهم‌نامه‌ای میان دانشکده تربیت بدنی و دانشگاه تهران سال گذشته در کشور راه‌اندازی شد و در مقطع دکتری دانشجو پذیرش کرد.

وی با بیان این که روانشناسی ورزشی از سرفصل‌های درسی رشته دکتری روانشناسی ورزشی است و این کتاب نخستین مجموعه‌ای است که با نگاهی نقادانه به روانشناسی وزرشی پرداخته است، گفت: این مجموعه که در انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی تهران منتشر شده کتاب مرجع برای دانشجویان دکتری تربیت بدنی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه این کتاب برای مطالعات نقادانه و با نگاهی متفاوت برای این دانشجویان به نگارش در آمده و ترجمه شده است، افزود: کتاب «معرفی نقادانه روانشناسی ورزشی» با نگاهی انتقادی مباحث چالشی را در حوزه روانشناسی ورزشی مطرح کرده است.
غرایان زندی با بیان اینکه کتاب یادشده شامل فصول مختلف با موضوعات متعددی است، در ادامه خاطرنشان کرد: در فصل نخست کتاب، روانشناسی ورزشی معرفی شده است و در بخش دوم با رویکردی انتقادی جنبه‌های ذهنی ورزش مطرح و نیز برخی نکته‌های عملی درباره مهارت‌های تفکر انتقادی بیان شده است.

وی با بیان اینکه در این کتاب بحث‌های مختلفی از جمله عوامل مؤثر بر نیازهای ذهنی مطرح و معرفی شده است، گفت: این کتاب در بخش دیگری به تشریح موضوع‌هایی چون ماهیت و تاریخ روش‌های تحقیق در روانشناسی ورزشی می‌پردازد. همچنین بخش دیگری از این مجموعه ارزشمند بر جنبه‌های حرفه‌ای حوزه روانشناسی ورزشی حین رویارویی با تیم‌های ورزشی تمرکز دارد.

این مترجم و استاد دانشگاه بهترین راه را برای ارائه روانشناسی ورزشی و اینکه یک روانشناس ورزشی چه فعالیت‌هایی باید داشته باشد، از موضوع‌های فصل‌های کتاب یادشده برشمرد و افزود: همچنین در این کتاب یک‌سری پروژه‌های تحقیقاتی از بعد روانشناسی به دانشجویان دکتری تربیت بدنی پیشنهاد داده شده است.

غرایان زندی با بیان اینکه انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی تهران کتاب را پس از داوری برای چاپ و نشر برگزیده است، یادآور شد: مطالعه این کتاب برای مربیان ورزشی و علاقه‌مندان حوزه روانشناسی ورزشی و ورزشکاران حرفه‌ای نیز مفید است.

مؤلفان کتاب «معرفی نقادانه روانشناسی ورزشی»، «آیدان موران» و «جان تانر» و مترجمان آن «حسن غرایان زندی» عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، «مهدی ملازاده» دانشجوی دکتری روانشناسی ورزشی دانشگاه تهران و «فاطمه حیدری»، «داود محمدولی‌پور هریس» و «محمدجواد رستمی‌زاده» کارشناسان ارشد روانشناسی ورزشی دانشگاه تهران هستند.
 


کد مطلب: 46915

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/46915/معرفی-نقادانه-روانشناسی-ورزشی

میگنا
  https://www.migna.ir