جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ / ۱۰:۳۲
کد مطلب: 46955
۰

3 نوبته شدن امتحانات نهایی دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده + جزییات

3 نوبته شدن امتحانات نهایی دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده + جزییات
خسرو ساکی درباره وضعیت برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان مناطق سیل‌زده اظهار کرد: به استناد رأی صادره در نوزدهمین جلسه کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش در تاریخ ۲۱فروردین ماه، تصمیماتی درباره امتحانات پایانی نوبت دوم (خرداد) در مناطق سیل زده اتخاذ شده است.

وی افزود: برای دانش آموزان پایه‌های دوازدهم و سوم متوسطه نظری، فنی و حرفه‌ای و پیش دانشگاهی نظام قدیم علاوه برامتحانات خرداد و شهریور یک نوبت دیگردر تیر یا مرداد برگزار خواهد شد تا دانش آموزان مناطق سیل زده که به تشخیص مدیر کل استان روند آموزشی آنها مختل شده است با تمایل و آمادگی خود در هر یک از نوبت‌های (خرداد، تیر یا مرداد و شهریور ) شرکت کنند.
رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد که نمرات نوبت‌های تیر یا مرداد و شهریور در ستون خرداد درج و قبولی خرداد محسوب می‌شود. ادارات کل آموزش و پرورش استان در صورت تمایل دانش آموزان به شرکت در امتحانات خرداد با بسیج کلیه امکانات خود باید زمینه برگزاری امتحانات نهایی در شهرستان محل سکونت یا نزدیک‌ترین محل به آنها را فراهم آورند.

ساکی با بیان اینکه به منظور ایجاد فرصت آماده شدن برای شرکت در امتحانات نوبت دوم ( خرداد ) سایر پایه‌های دوره تحصیلی به ادارات کل استان اختیار داده می شود متناسب با شرایط منطقه امتحانات پایانی نوبت دوم را از اول خرداد تا ۳۱ تیر ماه برگزار کنند تا در صورت لزوم برای عقب ماندگی ناشی از تعطیلی مدارس، فرصت تشکیل کلاس‌های جبرانی و ایجاد آمادگی بهتر برای شرکت در امتحانات برای دانش آموزان فراهم شود.


وی ادامه داد: ضمناً در مناطق گرمسیری به استناد تبصره ۲ ماده ۳ آیین نامه ارزشیابی تحصیلی تربیتی دوره اول متوسطه مصوبه شانزدهمین جلسه کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش با تشخیص کمیسیون های خاص ادارات شهرستانها و مناطق سیل زده می‌توانند دو هفته زودتر از تاریخ اول خرداد اقدام به برگزاری ارزشیابی پایانی نوبت دوم کنند.
رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه در صورتی که به دلیل مشکلات به وجود آمده در مناطق سیل زده امکان تشکیل کلاس‌های عادی و جبرانی فراهم نمی شود، به تشخیص مدیر کل استان مبنای طراحی سئوالات امتحانات پایانی غیرنهایی نوبت دوم قسمت‌های تدریس شده است.

وی ادامه داد: برای جبران عقب ماندگی این دانش آموزان در آغاز سال تحصیلی جدید قسمت های تدریس نشده به عنوان پیش نیاز درس های جدید تدریس خواهند شد.
 
مرجع : ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چرا همیشه بدنبال این هستیم که بدانیم چرا گل خار دارد؟ بیایید گاهی بدنبال آن باشیم که بدانیم چرا خار گل دارد؟