شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ / ۱۷:۰۳
کد مطلب: 47093
۱

سازمان روان شناسی و مشاوره آماده همکاری با آموزش و پرورش است

سازمان روان شناسی و مشاوره آماده همکاری با آموزش و پرورش است
میگنا: دكتر محمد حاتمی به مناسبت فرارسیدن نهم اردیبهشت ماه روز روانشاس و مشاور اظهارداشت: در حال حاضر کمتر از 20 هزار نفر روان شناس و مشاور در مدارس کشور مشغول به ارائه خدمات هستند که این تعداد در حالی که بالغ بر 120 هزار مدرسه در کشور وجود دارد، عدد بسیار کمی است.

وی با بیان اینکه سازمان نظام روان شناسی و مشاوره آمادگی دارد به مشاوران و روان شناسان پروانه فعالیت ارائه کند، افزود: صلاحیت مشاوران فعال در مدارس و شرایط یک فرد مشاور توسط این سازمان تشخیص داده می شود و این افراد از این طریق پس از طی کردن ثبت مشخصات با کسب پروانه می توانند به عنوان مشاور و روان شناس به فعالیت قانونی خود ادامه دهند.

حاتمی گفت: مراکز خدمات روان شناسي و مشاوره به جهت توانمند سازی و رصد برخی از مسایل و مشکلات و مهارت های زندگی و آموزشی دانش آموزان با آموزش و پرورش تفاهمنامه منعقد کرده و لذا نیاز است که این رویه همچنان نهادینه شود.

وی تصریح کرد: سازمان نظام روان شناسی و مشاوره معتقد است یک غربالگری در آموزش و پرورش باید صورت گیرد و از دانش آموزان یک تست سلامت روان توسط مراکز مجاز از سوی این سازمان انجام شود و چنانچه افرادی نیاز به خدمات روان شناسی و مشاوره داشته باشند سازمان فورا اقدام کند.


حاتمی افزود: سازمان نظام روان شناسی و مشاوره آمادگی دارد بدون اینکه آموزش و پرورش بخواهد فردی را استخدام و یا پولی برای این منظور هزینه کند و به صورت پاره وقت کارشناسان و مشاوران دارای مجوز را به مدارس کشور روانه کند و مسایل و مشاوره روانشناسی آن مدارس را زیر نظر داشته باشد.


وی تصریح کرد: این حرکت گسترده از سوی سازمان برای توسعه همکاری با آموزش و پرورش است و در این رابطه به انجمن اولیا و مربیان اعلام می شود، آماده ایم تمام ظرفیت نظام روانشناسی و مشاوره جهت آموزش و مهارت های زندگی به والدین دانش آموزان را در اختیار این انجمن قرار دهیم.

 رئیس سازمان نظام روان شاسی و مشاوره گفت: آموزش و پرورش مهمترین نهاد تربیتی کشور و بستر بسیار مناسبی برای پیشگیری از مسایل روانشناختی است و در این رابطه خیلی از مسایل در حوزه اعتیاد که در آموزش و پرورش بسیار مطرح است، ناشی از نبود روان شناس كارآزموده در این بخش است.

وی گفت: آموزش و پرورش انسان ساز و رفتار ساز است و اگر از روان شناس و مشاوره در این بخش استفاده نشود نشانه آن است در ساختار رفتار سازی و انسان سازی کشور مشکل وجود دارد.

حاتمی افزود: سازمان نظام روان شناسی آمادگی دارد معلمان را در رابطه با مسایل و مشکلات روحی روانی دانش آموزان توسط روان شناسان خود آموزش دهد و حتی آمادگی دارد برای کتابهای درسی و دروس آموزش مهارت های زندگی با آموزش و پرورش همکاری داشته باشد.

وی اظهارداشت: مدارس کشور باید کلاس درس زندگی باشد نه کلاس محفوظات، چرا که بعد از حضور دانش آموز در جامعه نباید مشکلات گریبان آنان را بگیرد.
مرجع : خبرگزاري ايرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
خوشبختی یعنی بدست آوردن یک زندگی و تقسیم آن با دیگران!