کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فدراسیون ها، روان شناسی ورزشی را برای المپیک2020 جدی بگیرند

18 ارديبهشت 1398 ساعت 8:33

استاد دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران گفت: فدراسیون ها، موضوع روانشناسی ورزشی را بعنوان یک مبحث زمینه ای و زیربنایی برای موفقیت ورزشکاران کشورمان در المپیک2020 توکیو جدی بگیرند.


ميگنا: عباسعلی گائینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در اصفهان افزود: فدراسیون ها باید با برگزاری دوره های آموزشی در زمینه روانشناسی ورزشی، مسائل انگیزشی و روانی را برای افزایش حداکثری کارایی ورزشکاران آموزش دهند.

وی اضافه کرد: از الان تا زمان آغاز مسابقات المپیک توکیو، زمان مناسبی باقی مانده است که باید از این روزها به اندازه کافی بهره برد. وی اضافه کرد: تغذیه درست، خواب کافی و تمرین مناسب، سه ضلع اصلی موفقیت ورزشکاران به شمار می رود و موضوع روانشاسی ورزشی به نوعی زیربنای این سه ضلع است.

این پژوهشگر، خواب کم یا خواب در زمان نامناسب را یکی از چالش های کنونی مردم از جمله ورزشکاران دانست و افزود: کاهش شدید توانایی ها، رفتارهای نامناسب، پرخاشگری و ارائه نکردن تکنیک های مناسب از مشکلاتی است که سبب خواب ناصحیح می شود که این نکته مهم از چشم ورزشکاران و مربیان ما دور مانده است.

گائینی به ضرورت کسب تعداد بیشتر سهمیه در رشته های مختلف نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در این راستا باید تلاش کرد، البته حضور نمایندگان کشورمان که شانس زیادی برای مدال آوری دارند باید مد نظر قرار بگیرد. استاد دانشگاه تهران افزود: برای ورزشکارانی که در آوردگاه المپیک حضور می یابند باید بطور ویژه برنامه ریزی کرد که فقط به حضورشان خلاصه نشود و کسب سکو نیز هدف اصلی باشد.

این محقق با اشاره به اهمیت بُعد همگانی ورزش اظهار داشت: تشویق مردم به ورزش باید روز به روز بیشتر شود و همه ما باید فعالیت بدنی را جدی بگیریم و به اطرافیان خود نیز توصیه کنیم.

المپیک تابستانی2020 از تاریخ 24 ژوئیه(3 مرداد 1399) تا 9 اوت سال 2020(19مرداد 1399) به میزبانی شهر توکیو در کشور ژاپن برگزار خواهد شد و پس از آن رقابت های پارالمپیک در این شهر برگزار می شود. بازی‌های المپیک تابستانی 1964 نیز در همین شهر برگزار شده بود.


کد مطلب: 47157

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/47157/فدراسیون-روان-شناسی-ورزشی-المپیک2020-جدی-بگیرند

میگنا
  https://www.migna.ir