جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ / ۲۳:۲۶
کد مطلب: 47182
۲
دیدار رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره با وزیر علوم

وزارت علوم برای سازمان نظام روان شناسی حکم وزارت بهداشت، برای سازمان نظام پزشکی را دارد

وزارت علوم برای سازمان نظام روان شناسی حکم وزارت بهداشت، برای سازمان نظام پزشکی را دارد
به گزارش میگنا در این دیدار که روز چهارشنبه 18 اردیبهشت ماه 1398 برگزار شد دکتر  محمد حاتمی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت روان‌شناختی کشور و نرخ شیوع آسیب‌های اجتماعی - روانی و اقدامات سازمان در طی سیل اخیر گفت: اکنون سازمان نظام روان شناسی با مشارکت هلال‌احمر در حال راه اندازی خانه داوطلبان روان‌شناسان و مشاوران مداخله در بحران است . 

رئیس سازمان نظام روان شناسی افزود: سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره یک فرصت بزرگ برای آرامش‌بخشی به جامعه است و مردم برای حل مسائل و مشکلات خود با اعتماد به روان‌شناسان و مشاوران مراجعه می‌کنند.

حاتمی ادامه داد: دانشجویان دانشگاه ها نیازمند خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره هستند و در دوره جدید مدیریت نیز برنامه‌ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت خوبی را برای سازمان انجام دادیم و انسجام و وحدت کنونی در بین اعضای سازمان بی نظیر است.


رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره اعان کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری برای سازمان نظام روانشناسی و مشاوره حکم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای سازمان نظام پزشکی را دارد و کمیسیون تخصصی ما در مجلس شورای اسلامی نیز کمیسیون آموزش و تحقیقات است.


حاتمی افزئد: ۹۸ درصد اعضای سازمان از فارغ التحصیلان وزارت علوم هستند و در بند ۶ ماده ۳ قانون تشکیل سازمان جهت توانمندسازی و بازآموزی اعضاء باید با همکاری وزارت مذکور انجام گیرد. بنابراین بین وزارتخانه و سازمان همکاری و تعامل بیشتری باید باشد و وزارت نیز از سازمان حمایت کند.


در ادامه دکتر غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری بیان داشتند: هرآنچه لازم باشد جهت پویاتر شدن سازمان نظام انجام خواهیم داد و به واحدهای مختلف دستورات لازم را می‌دهیم، خصوصاً با معاونت دانشجویی همکاری دو جانبه‌ای برقرار شود و تفاهم‌نامه امضاء شود.


در ادامه دکتر حاتمی به اهم نیازهای سازمان نظام ازجمله؛ همکاری دانشگاه‌های استان‌ جهت اختصاص دفتر ثابت به دفاتر استانی، امتیاز ارتقاء برای اعضاء کمیسیون‌ها، مأموریت ساعات غیر موظف اعضاء هیأت علمی به سازمان، همکاری معاونت پژوهشی و کمیسیون انجمن‌های‌علمی با سازمان، توسعه ارتقاء رشته در دانشگاه‌ها، مقابله با آسیب‌های اجتماعی و روانی، نظارت برفعالیت‌های حرفه‌ای دانشگاه‌ها، توانمندسازی و بازآموزی روان‌شناسان و مشاوران به استحضار وزیر علوم رساندند.

در پایان این دیدار دکتر غلامی بطور جداگانه برای هر کدام از درخواست‌ها از جمله انعقاد تفاهم‌نامه، دفاتر مشاوره، هیأت‌های ممیزه، مأموریت اعضاء هیأت‌علمی دستورات کتبی صادر کردند و مقرر شد، هر چه سریعتر با تعامل با معاونت‌های مربوطه دستورات وزیر اجرایی گردد.
مرجع : سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
آنكه مدام از كمبودها و ناراستي هاي زندگي خويش سخن مي گويد دوست خوبي براي تو نخواهد بود .