کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امنیت کودک را باید در خانواده تأمین کرد

خبرگزاری آنا , 25 ارديبهشت 1398 ساعت 14:46

یک روانشناس بالینی با بیان اینکه کودک باید در داخل خانواده احساس امنیت داشته باشد، گفت: در ایجاد امنیت مهم این است که اعضای خانواده در کنار هم خوشحال باشند.


به گزارش میگنا، به نقل از آنا، سیدرضا نعمتی گفت: کودک باید در داخل خانواده احساس امنیت داشته باشد. اولین اصل در ایجاد امنیت این است که اعضای خانواده در کنار هم خوشحال باشند و از با هم بودن لذت ببرند.

وی در ادامه افزود: در واقع امنیت ما در درجه اول از هم‌نشینی با افرادی حاصل می‌شود که بتوانیم در ارتباطی صمیمانه به آن‌ها اعتماد کنیم و بدانیم که مورد حمایتشان هستیم.

این روانشناس بالینی در ادامه خاطرنشان کرد: والدین باید به فرزندان خود کمک کنند تا احساسات، نگرانی‌ها و خواسته‌های خود را ابراز کنند، به این منظور ابتدا به کودک فرصت دهید تا درباره نگرانی و مشکلش صحبت کند و با دقت به او گوش دهید و سپس با او همدلی کرده و از وی حمایت کنید.

نعمتی تصریح کرد: کودکان می‌خواهند بدانند شما در مقام پدر و مادر برای محافظت از آن‌ها چه می‌کنید. لازم است شما هم اقداماتی را که خودتان در منزل و بیرون برای محافظت از او انجام می‌دهید بیان کنید و هم اقداماتی که دولت برای امنیت جامعه انجام می‌دهد.

این روان‌شناس اظهار کرد: کودکان نیز مانند بزرگسالان از یاری رساندن به افراد دیگر احساس رضایت و امنیت می‌کنند. این تلاش‌ها هر چند جزئی به کودک احساس قدرت، مفید بودن می‌دهد و در ایجاد اعتماد به نفس در آنان موثر است.
 
 


کد مطلب: 47233

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/47233/امنیت-کودک-باید-خانواده-تأمین

میگنا
  https://www.migna.ir