کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چند توصیه‌ به سرپرست جدید وزارت آموزش و پرورش

ایسنا , 25 خرداد 1398 ساعت 8:16

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی همزمان با انتخاب سرپرست جدید وزارت آموزش و پرورش بر ضرورت گسترش نگاه اجتماعی در این وزارت خانه تاکید کرد و گفت: استقرار مددکاران اجتماعی در مدارس به نهادینه کردن رویکرد اجتماعی در آنها کمک می‌کند.


سیدحسن موسوی چلک با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین وزارت خانه‌ها در هر کشوری وزارت آموزش و پرورش است، گفت: آینده هر کشوری به تربیت نسلی خلاق، با نشاط، قانونمند، پویا، با نشاط و جامعه پذیر وابسته است.

وی با اشاره به اینکه هیچ وزارت خانه‌ای به اندازه آموزش و پرورش این ظرفیت را ندارد که سه گروه اولیای مدرسه، اولیای خانه و دانش آموزان را کنار هم دیگر جمع کند، اظهار کرد: در کنار تلاش‌ها و پیگیری‌های آقای بطحائی، امروز فرصت حضور سید جواد حسینی به عنوان فردی دانش آموخته حوزه اجتماعی در وزارت آموزش و پرورش فراهم شده است.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران با اشاره به اینکه جریان یافتن تفکر اجتماعی در وزارت آموزش و پرورش بر ارتقای جایگاه سلامت اجتماعی در جامعه مؤثر است، تصریح کرد: تفکر اجتماعی باید در تمام اجزای آموزش و پرورش نهادینه شود. سرپرست جدید وزارت آموزش و پرورش از جنس دانش اجتماعی است و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که آموزش و پرورش بستری برای ارتقای سلامت اجتماعی باشد. با این رویکرد نه تنها آسیب‌های اجتماعی کمتر می‌شود بلکه امنیت اجتماعی نیز با تربیت چنین نسلی تضمین خواهد شد.

موسوی چلک با اشاره به اینکه آینده هر کشوری در دستان نسلی است که امروز تربیت می‌شود، ادامه داد: آموزش و پرورش یکی از مورد وثوق‌ترین نهادها و به مثابه سرمایه اجتماعی در کشور است، به همین دلیل انتظار داریم با تحول اتفاق افتاده در این وزارت خانه رویکرد اجتماعی در آن بیش از گذشته تقویت شده و افرادی در این نهاد تربیت شوند که سواد اجتماعی، اندیشه درست زندگی کردن و مهارت‌های زندگی را داشته باشند.

وی با بیان اینکه سرمایه اجتماعی و سرمایه انسانی دو عامل اصلی توسعه هر کشوری هستند، ادامه داد: باید به ابعاد و مشکلات مختلف این نهاد توجه ویژه‌ای داشت و ضمن توجه به مشکلات معیشتی معلمان نباید فراموش کرد که تکلیف این مطالبات باید از سوی حاکمیت مشخص شود.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی با اشاره به اینکه انتخاب اول نخبگان کشور باید اشتغال در آموزش و پرورش باشد، توضیح داد: حفظ شأن این نهاد مانند تضمین ثبات در کشور است. مسائل معلمان اهمیت کمتری از مسائل نظامی و حفظ امنیت کشور ندارد.

موسوی چلک درباره اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش در دوره پیش رو نیز گفت: ارزیابی اقدامات مورد نیاز اجتماعی در وزارت خانه، تدوین برنامه اجتماعی برای آموزش و پرورش با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی، استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش برای ارتقای سلامت اجتماعی در کنار بومی‌سازی و بازنگری دروس باید از جمله اولویت‌های پیش روی این وزارت خانه باشد. همچنین بهره‌گیری از شرکای اجتماعی و توجه به مطالبات معلمان و افزایش رضایت شغلی آنها نباید فراموش شود.

وی در ادامه به سرپرست جدید این وزارت خانه پیشنهاد داد تا از ظرفیت مددکاران اجتماعی در فضای مدارس استفاده شود و گفت: استقرار مددکار اجتماعی در مدارس برای تقویت رویکردهای اجتماعی در این فضا از نان شب هم واجب‌تر است.
 


کد مطلب: 47488

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/47488/چند-توصیه-سرپرست-جدید-وزارت-آموزش-پرورش

میگنا
  https://www.migna.ir