پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۸:۳۸
کد مطلب: 47536
۱

افسردگی و خشم در جامعه رو به افزایش است

افسردگی و خشم در جامعه رو به افزایش است
میگنا: دکتر سعید نمکی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری ساوه اظهار کرد: با گسترش شبکه های بهداشت و درمان توانسته ایم از میزان مرگ و میر کودکان و مادران کاسته و رتبه اول را در شرق مدیترانه کسب کنیم.
 
نمکی اظهار کرد: برنامه اول ما در فاز دوم، حمایت از بسته‌های مهم فاز اول یعنی کاهش پرداخت از جیب مردم، توسعه زیرساخت ها در نقاط محروم، تشویق ماندگاری کادر پزشکی در نقاط نیازمند و استفاده مطلوب و ایجاد انگیزه برای بخش خصوصی جهت ماندگاری دلخواه در نقاط محروم با استفاده از تشویق بجای انگیزه‌های غیراقتصادی و بعضا غیرمنطبق با طبع مردم است.

وزیر بهداشت تقدم پیشگیری بر درمان و تقدم درمان سرپایی بر بستری را از موارد حساس و مورد توجه فاز دوم طرح تحول سلامت عنوان کرد.


نمکی با بیان اینکه گرفتار چهره‌های غمناک هستیم، افزود: فشار اقتصادی تنها عامل گرفتاری‌ها وافسردگی‌های مردم نیست؛ چرا که هر دو قشر فقیر و مرفه جامعه غمگین هستند و برای رفع زمینه‌های ایجاد این دلتنگی‌ها و افسردگی‌ها باید به بهداشت روان مردم پرداخت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کنترل بیماری دیابت و بهداشت روان را از طرح‌های آتی مورد توجه وزارت بهداشت پس از طرح کنترل فشار خون بالا دانست و گفت: افسردگی و خشم به دلایل مختلف در جامعه افزایش یافته، از این رو باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

نمکی با اشاره به اینکه فشارخون بالا عامل بسیار مهمی در ابتلا به بیماری های مختلف است، بیان داشت: طرح کنترل بسیج ملی فشار خون در کشور هم اکنون در حال اجراست، هزینه این طرح بسیار پایین تر از درمان بیماران مبتلا به انواع بیماری های ناشی از فشار خون بالا است.

وی توجه به کنترل بیماری دیابت و بهداشت روان را از طرح های آتی مورد توجه وزارت بهداشت پس از طرح کنترل فشار خون بالا دانست و افزود: افسردگی و خشم به دلائل مختلف در جامعه افزایش یافته، از این رو باید برای آن چاره اندیشی کرد.

وزیر بهداشت ادامه داد: امروزه بیماری های غیرواگیر مانند حوادث جاده ای، سرطان، دیابت و فشار خون در حال گسترش است و کاهش آن نیازمند حمایت و همکاری تمامی اقشار مختلف جامعه است.

نمکی بیان کرد: در گام دوم طرح تحول سلامت، پس از بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری، باید همگان با هم همکاری داشته باشند.

وی گفت: امروزه جامعه نیازمند وحدت تمامی جناح ها و قرار گرفتن زیر بیرق ولایت فقیه است تا بتوانیم بر فتنه های دشمنان فائق آییم.

وزیر بهداشت افزود: با تلاش نیروهای مختلف در حادثه سیل یک مورد اپیدمی گزارش نشد.

نمکی اضافه کرد: پرونده سلامت الکترونیکی با تلاش مردم و کارکنان بهداشت بسته شد، 400 خانه بهداشت عشایری با گرفتن بهورز عشایری در حال راه اندازی و تکمیل پروژه های نیمه تمام در دستور کار است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
با خودت صادق باش و نگران آنچه دیگران درباره ات فکر می کنند نباش . تعریفی را که آنها از تو دارند نپذیر ، خود ، خودت را تعریف کن