کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چگونه زندگی شادتری داشته باشیم؟

باشگاه خبرنگاران جوان , 2 تير 1398 ساعت 10:27

یک روانشناس گفت: برای داشتن یک زندگی شاد، روابط اجتماعی را افزایش دهید، تنها بودن منجر به افزایش افسردگی و استرس می‌شود.


میگنا: رقیه نوری پور لیاولی، روانشناس و مشاور در گفتگو خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص راهکار برای یک زندگی شاد اظهار کرد: برای داشتن یک زندگی شاد، روابط اجتماعی را افزایش دهید، تنها بودن منجر به افزایش افسردگی، مشکلات سلامت روان و استرس می‌شود.

نوری پور بیان کرد: اگر اشتباهی مرتکب می‌شویم باید آن را پذیرفته و اصلاح کنیم و به فراموشی بسپاریم که راه خوبی برای داشتن زندگی شاد است.

وی ادامه داد: از دوستان ناباب دوری کنید، مردم از ارتباط با افراد تاثیر می‌پذیرند و از قضا اگر این افراد بدبین باشند حس قدردانی را از شما می‌گیرند و این نکته برای داشتن زندگی شاد ضروری است.

این روانشناس با بیان اینکه از ترس ترک شدن دوری کنید، افزود: با خود بگویید مهم نیست چه اتفاقی رخ می‌دهد من موفق خواهم شد همچنین دید جدیدی را کسب کنید چرا که در زندگی عادی چیز‌های بسیاری وجود دارند که به نظر خوشایندمان نیستند ولی اگر با نگاهی تازه به آن‌ها توجه کنیم خواهیم دید زیبایی منحصر به فردی دارند.

نوری پور گفت: هدف داشته باشید، ورزش کنید، با ترس‌هایتان بجنگید و تلاش فراوان و توقع اندک داشته باشید چرا که افرادی که برای کمترین تلاش‌های خود، انتظارات فراوان دارند کمتر از دیگران از زندگی‌شان راضی و خوشحال خواهند بود.

وی ادامه داد: افکار منفی خود را حذف کنید، خواب کافی داشته باشید، وقت بیشتری را در طبیعت سپری کنید، با مادر خود در ارتباط باشید، چیز‌هایی که بابت آن‌ها سپاسگزارید را بر روی کاغذ بنویسید چرا که احساس و فکر کردن در مورد چیز‌هایی که انگیزه‌ی شما برای بیدار شدن هستند راهی عالی برای شادی بیشتر در زندگی بوده و از افسردگی و ترس جلوگیری می‌کند.

این روانشناس بیان کرد: یاد بگیرید نه بگویید، اگر از آن دسته افرادی هستید که قدرت نه گفتن ندارید و به همه چیز بله می‌گویید بهتر است بدانید که این عمل استرس بیشتری را برای شما به همراه دارد و باعث می‌شود که زمان کمتری را برای خودتان و منافع خودتان صرف کنید.

نوری پور خاطرنشان کرد: هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوید در آینه نگاه کنید و بگویید من عاشقت هستم، این روش عزت نفس شما را تقویت کرده و باعث می‌شود که شادتر زندگی کنید.


کد مطلب: 47556

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/47556/چگونه-زندگی-شادتری-داشته-باشیم

میگنا
  https://www.migna.ir