کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

«صحبت درمانی» به معتادان بازی‌های کامپیوتری کمک می‌کند

خبرگزاری فارس , 21 تير 1398 ساعت 7:00

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد صحبت درمانی به معتادان بازی‌های کامپیوتری کمک می‌کند تا از اعتیاد خود راحت شوند.


به گزارش دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد صحبت درمانی به معتادان بازی‌های کامپیوتری کمک می‌کند تا از اعتیاد خود راحت شوند.

این پژوهش که توسط محققان آلمانی صورت گرفته بیانگر آن است که صحبت درمانی به بیش از 70 درصد معتادان به بازی‌های ویدئویی و گیمرها کمک می‌کند تا به زندگی عادی خود بازگردند.

سازمان جهانی بهداشت تخمین می‌زند که درصد قابل توجهی از گیمرهای حرفه‌ای به بازی اعتیاد دارند. محققان آلمانی دریافتند که یک گفت‌وگو 15 هفته ای یا دوره شناختی رفتاری، 70 درصد از این دسته از معتادان را درمان می‌کند.

این اختلال جدید به اندازه‌ای بحث‌برانگیز است که هنوز روان شناسان نتوانسته‌اند برای آن راه حلی پیدا کنند یا دست کم بهترین راه حل برای درمان وضعیتی که این افراد در آن گرفتار شده‌اند دشوار است.

طبق مطالعه دانشگاه یوهانس گوتنبرگ، در حال حاضر صحبت درمانی بهترین راه حل برای درمان افرادیست که به بازی‌ها اعتیاد پیدا کرده‌اند.

براساس جدیدترین آمار موجود، بیش از 211 میلیون آمریکایی یعنی بالغ بر 70 درصد جمعیت این کشور بازی‌های ویدئویی انجام می‌دهند که دست کم 8 میلیون نفر آنها به این بازی‌ها اعتیاد دارند.


کد مطلب: 47687

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/47687/صحبت-درمانی-معتادان-بازی-های-کامپیوتری-کمک-می-کند

میگنا
  https://www.migna.ir