کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بیماری‌های کشنده مرتبط با استفاده زیاد از گوشی

خبرگزاری ایسنا , 7 مرداد 1398 ساعت 8:27

متخصصان سلامت در یک مطالعه جدید هشدار دادند که استفاده بیش از حد از گوشی‌های هوشمند به چاقی و بیماری کشنده منجر می‌شود


ميگنا: تازه‌ترین مطالعات پزشکی حاکی از آن است که اعتیاد به استفاده از گوشی‌های هوشمند اضافه وزن شدیدی را به همراه دارد و موجب بروز بیماری‌های کشنده در فرد می‌شود.

گروهی از متخصصان کلمبیایی در بررسی‌های خود مشاهده کردند جوانانی که در طول روز پنج ساعت یا بیشتر به کار کردن با گوشی‌های هوشمند مشغولند، ۴۳ درصد بیشتر با خطر چاقی و مشکلات جسمی ناشی از آن از جمله بیماری قلبی روبرو هستند.

به گفته محققان کلمبیایی، افرادی که مدت زمان زیادی را صرف کار کردن با گوشی‌ همراه می‌کنند تحرک کافی ندارند و زمان لازم را به فعالیت‌های بدنی اختصاص نمی‌دهند که این وضعیت خطر مرگ زود هنگام ناشی از ابتلا به دیابت، بیماری قلبی، انواع سرطان و مشکلات اسکلتی عضلانی را افزایش می‌دهد.

در این مطالعه که ۱۰۶۰ فرد ۱۹ و ۲۰ ساله شرکت داشتند، مشخص شد افرادی که ساعات طولانی را با گوشی‌های هوشمند مشغولند دو برابر بیشتر از غذاهای ناسالم مصرف می‌کنند و از فعالیت بدنی کافی برخوردار نیستند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، متخصصان تاکید دارند که بررسی رابطه احتمالی بین چاقی و تکنولوژی حائز اهمیت است چرا که طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO) در سال ۲۰۱۶ میلادی بیش از ۱.۹ میلیارد بزرگسال در جهان دچار اضافه وزن بوده و ۶۵۰ میلیون نفر دیگر به چاقی دچار بوده‌اند


کد مطلب: 47813

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/47813/بیماری-های-کشنده-مرتبط-استفاده-زیاد-گوشی

میگنا
  https://www.migna.ir