سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ / ۲۱:۳۶
کد مطلب: 47875
۰
تندگویان:

مشاوره قبل از ازدواج باید اجباری شود

مشاوره قبل از ازدواج باید اجباری شود
به گزارش میگنا، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان و دبیر ستاد ملی هفته ازدواج صبح امروز (شنبه دوازدهم مردادماه) در همایش هفته ملی ازدواج ضمن تبریک به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) اظهار کرد: ازدواج چیزی است که به خلقت اعطا شده است.

وی با بیان اینکه اگر ازدواج درست انجام شود دستاوردش فرزند صالح است، گفت: امسال نگرش جدیدی به حوزه ازدواج شکل گرفت.

تندگویان افزود: دستاورد برنامه‌های هفته ملی ازدواج رونق ازدواج و گرایش جوانان به این‌حوزه است.

وی با بیان اینکه تلاش شد دفاتر مشاوره ازدواج پر رونق‌تر شود، ادامه داد: تاکنون ۴۰۰ مرکز مشاوره در سراسر کشور فعال است.

معاون ساماندهی امور جوانان گفت: در برخی استان‌ها مشاوره‌های قبل، حین و بعد از ازدواج اجباری شده است.

وی با بیان اینکه با رونق دفاتر مشاوره افزایش ۲۵ درصدی ازدواج و کاهش آسیب اجتماعی طلاق را شاهد بودیم، تصریح کرد: از ابتدای امسال ۷۰ مرکز مشاوره مجوز گرفته اند.

تندگویان ادامه داد: درخواست ما از قانون گذار این است که خدمات مشاوره‌ای تحت پوشش بیمه قرار گیرد و امر مشاوره قبل از ازدواج در کشور اجباری شود.

معاون ساماندهی امور جوانان با بیان اینکه بهتر است مشاوره به آموزش و پرورش کشیده شود و مدارس از دانش آموز محور به سمت خانواده محور پیش رود، تصریح کرد: باید علاوه بر مهارت‌های علمی مهارت‌های زندگی و اشتغال نیز به جوانان آموزش داده شود.

وی با بیان اینکه امسال با تغییر نگرش و فرهنگ سازی جشنواره فیلم ازدواج شروع به کار کرد، گفت: دلیل عمده کاهش ازدواج و بالارفتن سن ازدواج موضوعات فرهنگی است.

دبیر ستاد ملی هفته ازدواج با بیان اینکه درحال حاضر جوانانی هستند که با وجود شرایط اقتصادی خوب تعهدپذیر نیستند، افزود: برای اولین بار برای تاسیس و توسعه دفاتر مشاوره اعتبارات خوبی درنظر گرفته شده است.

تندگویان افزود:در این حوزه رسانه، فیلم و سریال باید قوی‌تر عمل کند چرا که کار هنری فاخر در حوزه اجتماعی بعد سال‌ها نیز دیده می‌شود.

او گفت: دفاتر مشاوره ازدواج در مناطق محروم از جمله سیستان و بلوچستان شکل گرفته است.

دبیر ستاد ملی هفته ازدواج با بیان اینکه در این هفته تمام کارگاه‌های مشاوره رایگان است، تصریح کرد: خیرین ازدواج در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند، اما شاکله‌ ملی‌ ندارند.

تندگویان ادامه داد: تاکنون در ۱۴ استان مجمع خیرین ازدواج شکل گرفته است و معافیت‌هایی برای این خیرین در نظر گرفته می‌شود.

او با بیان اینکه در سال گذشته به ازای هر ۳ ازدواج یک طلاق وجود داشت، گفت: این آمار برای کشور ما مناسب نیست.

دبیر ستاد ملی هفته ازدواج گفت: با درخواست از قوه قضائیه، خواستار روز بدون طلاق در ۱۲ مرداد ماه شدیم.

تندگویان با بیان اینکه این امر برای قبح زدایی از مسئله طلاق بوده است و‌ ای کاش در هفته یک روز بدون طلاق داشته باشیم تا موضوع فرهنگسازی بر روی طلاق انجام شود، تصریح کرد: در سال گذشته ۱۵ هزار میلیارد تومان وام برای ازدواج پرداخت شد و خوشحالیم که پرداخت وام ازدواج در زمان کم امکان پذیر شده است.

او افزود: پیش بینی می‌کنیم که امسال نیز ۳۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پرداخت شود.

دبیر ستاد ملی هفته ازدواج با بیان اینکه شاهد کاهش آمار ازدواج در سال ۹۷ بودیم، تصریح کرد: بیش از ۵۵۰ هزار ازدواج در سال ۹۷ در کشور ثبت شد، اما این آمار نسبت به سال ۹۶ کاهش یافته است.

تندگویان ادامه داد: ما در حوزه ازدواج به غیر از رسیدگی به مشکلات اقتصادی، نیاز به فرهنگسازی داریم و این کار با تولید محصولات فاخر فرهنگی انجام می‌شود.

او با اشاره بر راه اندازی کارگاه‌های آموزشی ازدواج در کشور تصریح کرد: در سال ۹۷ برای اولین بار در کشور ۸ هزار کارگاه آموزشی ازدواج راه اندازی شد که به صورت کارگاه‌های عمومی و تخصصی برای آموزش مشاوران فعالیت می‌کردند. امیدواریم با کمک رسانه‌ها استقبال از این کارگاه‌ها بیشتر شود.

دبیر ستاد ملی هفته ازدواج گفت: در این هفته جشنواره آیین‌های ازدواج به میزبانی استان گلستان و برای ترویج آیین‌های ازدواج ساده برگزار می‌شود.

تندگویان با بیان اینکه امسال کتابی با موضوع آموزش‌های قبل و حین ازدواج تولید شده است، تصریح کرد: در کنار تمامی مسائل مطرح شده، اگر به‌دنبال افزایش نرخ ازدواج در کشور هستیم، باید موضوع اشتغال ایمن و مسکن ارزان برای جوانان محقق شود.
مرجع : باشگاه خبرنگاران جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
خوشبختی یعنی بدست آوردن یک زندگی و تقسیم آن با دیگران!