کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک سوم جوانان احساس تنهایی می‌کنند

خبرگزاری ایرنا , 13 مرداد 1398 ساعت 22:30

نتایج یک مطالعه جدید در انگلیس نشان داد، با وجود برخورداری اغلب خانواده‌ها از انواع وسایل ارتباط اجتماعی؛ از هر سه جوان یک نفر همیشه یا بیشتر اوقات احساس تنهایی می‌کند.


میگنا: به گزارش «دیلی میل»، نظرسنجی‌های جدید موسسه افکارسنجی یوگاو انگلیس نشان داد که از هر سه جوان ۲۲ تا ۳۷ ساله یک نفر همیشه یا اغلب اوقات احساس تنهایی می‌کند.

۲۰ درصد دیگر از جوانان این رده سنی که از آن‌ها با عنوان نسل شبکه‌های اجتماعی (Social Media Generation) نیز یاد می‌شود، اعتراف کردند که فکر می‌کنند هیچ دوستی ندارند، نوعی از احساس تنهایی که بی‌سابقه است.

فرزندان نسل هزاره با وجود برخورداری از انواع و اقسام ابزارها برای برقراری ارتباط از ایمیل و پیامک گرفته تا توییت و پست، در برقراری ارتباط‌های معنادار و بادوام با مشکلات عدیده روبه‌رو هستند.

نتایج این نظرسنجی نشان داد که تنها ۶ درصد از فرزندان نسل شبکه‌های اجتماعی بیش از ۵۰ دوست داشته و ۳۰ درصد از آن‌ها از موهبت برخورداری از دوستان صمیمی محرومند.

اگرچه در نتایج به دست آمده از این پژوهش به دلایل احساس تنهایی این نسل اشاره نشده است، اما روانشناسان و محققان اجتماعی، شبکه‌های اجتماعی و مقایسه‌های منفی ناشی از آن را مسبب این امر می‌دانند.

این بدان معناست که افراد حتی اگر دوستی هم داشته باشند با دیدن پست‌های دیگر کاربران از وقت گذراندن با دوستان خود، شروع به مقایسه کرده و نزدیکی رابطه خود را با دوستانشان، زیرسوال می‌برند.


کد مطلب: 47882

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/47882/یک-سوم-جوانان-احساس-تنهایی-می-کنند

میگنا
  https://www.migna.ir