جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۳:۲۷
کد مطلب: 47890
۵
۳
ضرورت اصلاح سبک زندگی

اوضاع روان شناسی خوب نیست

اوضاع روان شناسی خوب نیست
میگنا: دكتر محمدابراهیم مداحی، روز دوشنبه در افتتاحیه طرح ارتقای شبکه نیروی انسانی سلامت روان محله محور، که در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد، افزود: اوضاع روان شناسی به چند دلیل خوب نیست:

نخست، اینکه ما روان شناسی را در کلینیک و اختلالات خلاصه کرده ایم.
وی با عنوان این مطلب که روان شناسان نباید در اتاق بنشینند و منتظر مراجعه مردم و شهروندان باشند، ادامه داد: روان شناسان و مشاوران، باید با مردم ارتباط برقرار کنند.

مداحی با اشاره به این موضوع که خیلی از مراکز روان شناسی و مشاوره در دسترس شهروندان قرار ندارد و این مراکز را نمی شناسند، گفت: یکی دیگر از چالش های حوزه مشاوره و روان شناسی، این است که دانشگاه های ما برای دانشجو مهارت آموزی ندارند.

وی با اشاره به تعداد زیاد مشاوران و روان شناسان واجد شرایط که پروانه فعالیت از سازمان نظام روان شناسی ندارند، افزود: متاسفانه شاهد بروز تفکر خودی و غیر خودی در بین همکاران مشاوره و روان شناسی هستیم که نشات گرفته از پروانه سازمان نظام روان شناسی است.

مداحی با انتقاد از اینکه قوانین ما حامی مشاوران و روان شناسان نیست، گفت: ظرفیت زیادی برای ارائه خدمات روان شناسی و مشاوره وجود دارد که باید از آن استفاده کنیم.

رئیس خانه روان شناسان، مشاوران و حرف یاورانه، به سبک زندگی در جامعه اشاره کرد و افزود: اصلاح سبک زندگی، یکی از خدماتی است که روان شناسان و مشاوران می توانند ارائه دهند.

وی ادامه داد: اصلاح سبک زندگی، فقط مداخله درمانی نیست و مردم باید از این موضوع آگاه شده و خدمات روان شناسی و مشاوره، در دسترس آنها قرار بگیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

زهرا علی پور
Iran, Islamic Republic of
سلام .آقای دکتر 17 سال است سران رشته و حرفه روان شناسی و مشاوره ، فقط از نامطلوب بودن وضع فعلی رشته و حرفه روانشناسی و مشاوره سخنران می رانند ، شما و همکاران مسئوولتان در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره که به ظن خودتان امپراطور این رشته هستید ، چرا عمل انقلابی و سازنده در این حوزه انجام نمی دهید ؟ بازگویی مشکلات با کلام هیجان آلود و ژورنالیستی هیچ مشکلی را از این حوزه کم نمی کند . سلامت باشید .
Romania
چنبره زدن در پست ها و جایگاه ها، یک رویه ی عام شده. زگهواره تا گور، پُستی بجووووووی. اول مجموعه انجمن و سازمان روانشناسی رو اوکی کنید بعد ارایه طریق به بقیه.
روانشناس بالینی
Iran, Islamic Republic of
استاد عزیز و بزرگوار از سال 83 که ابه عنوان دانشجو وتارد این رشته شدم تا کنون که به عنوان استاد در این حوزه فعالیت می کنم؛همواره شاهد مشکلات این رشته هستم.در آن سال ها شما می فرمودید با شکل گیری سازمان نظام و استقرار آن وضعیت بهتر می شود،اما چیزی تفاوت نکرده است.روز به روز شاهد ورود افرادی با رشته های غیر مرتبط در این حوزه هستم.دانشگاه های بی کیفیت و خروجی هایی که باید بر آنها گریست.
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
چرا همیشه بدنبال این هستیم که بدانیم چرا گل خار دارد؟ بیایید گاهی بدنبال آن باشیم که بدانیم چرا خار گل دارد؟