جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۱:۳۱
کد مطلب: 47893
۱

مشاوران چه نظری درباره «ازدواج» به شما می‌دهند؟

مشاوران چه نظری درباره «ازدواج» به شما می‌دهند؟
میگنا: امین رفیعی‌پور، در این‌باره بیان کرد: مراکز مشاوره ازدواج با مشارکت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور و وزارت ورزش و جوانان در تمامی استان‌های کشور فعالیت می‌کند که در این راستا هم در زمینه ارائه مشاوره‌های پیش و حین ازدواج و مشکلات بعد از ازدواج خدمات تخصصی ارائه می‌دهند.

وی درباره نحوه خدمات این مراکز به زوجین گفت: اجباری برای دریافت این خدمات وجود ندارد و همه زوجین پیش از ازدواج خود می‌توانند به صورت داوطلبانه از خدمات این مراکز بهره گیرند که در این راستا در ابتدا از پسر و دختر به صورت مجزا تست‌های شخصیت‌شناسی و نیاز سنجی گرفته و سپس آنها می‌توانند در جلسات مشاوره‌ روانشناسی که بین شش تا هشت جلسه برگزار می‌شود حضور یابند. در این جلسات به صورت تخصصی به زوجین مشاوره داده می‌شود، اما در نهایت این زوجین هستند که باید تصمیم قطعی خود را برای ازدواج با فرد مورد نظر بگیرند، چراکه مشاوران و روانشناسان در این مراکز معمولاً نظر قطعی نمی‌دهند مگر آن که اختلال روانی شدیدی در یکی از طرفین مشاهده شود. در صورتی که مشاور تشخیص دهد زوجین صلاحیت ادامه رابطه را برای ازدواج دارند با ارائه راهنمایی و مشاوره‌های تخصصی بحث را به سمتی سوق می‌دهند که آنها بتوانند تصمیم‌گیری کنند که آیا می‌توانند زندگی مشترکی را با یکدیگر آغاز کنند یا خیر؟.

متخصص روانشناسی سلامت ایران ادامه داد: در صورتی که مشاور تشخیص دهد که آنها همسر مناسبی برای یکدیگر هستند، جلسات پایانی مشاوره را به سمت مهارت‌آموزی که شامل نحوه گفت‌وگو، حل مسئله، مدیریت خشم و ... سوق می‌دهد تا زوجین در زندگی مشترک خود بتوانند مشکلات خود را به حداقل ممکن کاهش دهند.

رفیعی‌پور در ادامه درباره ارائه خدمات این مراکز در زمینه زوج درمانی نیز بیان کرد: زوج درمانگرها نیز به صورت تخصصی در این مراکز مشاوره‌های زوج درمانی ارائه می‌دهند.

مشاور رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره ایران در پاسخ به این سوال که مراکز مشاوره ازدواج تا چه میزان در کاهش آمار طلاق و افزایش ازدواج موثرند؟ اظهار کرد: طبیعی است اگر زوجین پیش از ازدواج با دید بازتر و منطقی‌تری درباره تاهل خود تصمیم‌گیری کنند قطعاً احتمال ماندگاری ازدواج آنها افزایش می‌یابد. با توجه به اینکه در زمینه ازدواج و طلاق فاکتورهای متعددی چون مسائل مالی، اقتصادی، فرهنگی و... دخیل هستند در این مشاوره‌ها به افراد مهارت‌ها آموزش داده می‌شود و این باعث می‌شود که آنها در زندگی باهر مسئله کوچکی دچار مشکل نشوند، به همین دلیل می‌توان گفت این مراکز با توجه به تخصصی بودن می‌توانند تاثیر بالایی در کاهش آمار طلاق داشته باشند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
هر وقت احساس حسادت کردیم ، یادمان باشد ، خاموش کردن شمع دیگری ، باعث نمیشود ، شمع ما درخشان تر نور افشانی کند