کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اگر می خواهید در کارتان ناموفق باشید به این توصیه ها، عمل کنید!

محمدعلی منصوری

18 مرداد 1398 ساعت 15:42

هفت راهکاری که میخوانید می تواند به شما در عدم موفقیت شغلی کمک کند! پس اگر قصد دارید در کارتان، هرچه که هست، ناموفق باشید به این توصیه ها عمل کنید:


نامنظم باشید!
تاخیر مکرر و بدون دلیل موجه در حضور در محل کار، ناتمام گذاشتن کارها، عدم اولویت بندی وظایف، عدم حضور به موقع در جلسات، از جمله راهکارهایی هستند که به عدم موفقیت شما، کمک خواهند کرد.

بداخلاق باشید!
بدرفتاری با همکاران و مشتریان، سریعترین راه برای عدم موفقیت شما است ! اگر سلام و احوالپرسی گرمی با همکاران خود ندارید، خوش و بش نمی کنید و لبخند نمی زنید، پس شما، یک کارمند ناموفق هستید.

تا می توانید غر بزنید
اگر کمی دقت کنید دلایل زیادی برای غر زدن، پیدا خواهید کرد؛ از کارهای زیادی که سر شما ریخته شده و کم بودن حقوق و مزایا گرفته تا بدرفتاری رئیس و کج فهمی همکارانتان. عدم همکاری زیردستان و بی توجهی به جایگاه واقعی شما توسط مسئول بالادست را هم به این لیست، اضافه کنید. با غر زدن، راه خود را به سوی عدم موفقیت، هموارتر کنید.

غیبت کنید!
چه چیزی جذاب تر از حرف زدن پشت سر همکارانتان؟! با حرف زدن پشت سر همکاران و بازگو کردن ضعف ها و خطاهای آنان، ثابت خواهید کرد که بیشتر از آن که به فکر پیشبرد کار باشید، وقت خود را صرف تخریب شخصیت و جایگاه دیگران می کنید. این عدم احترام به حقوق انسانی و شخصیت دیگران، دلیل موجهی برای جلوگیری از ارتقا شغلی شما، خواهد بود.

کار تیمی را فراموش کنید!
عدم توجه به مشکلات همکاران، کمک نکردن و کمک نگرفتن، عدم همکاری با دیگران، خود را از همه برتر و بهتر دانستن، دیگران را نادان و ناتوان فرض کردن، تلاش برای این که فقط شما دیده شوید و سنگ انداختن پیش پای سایر همکاران، عدم موفقیت شغلی شما را تضمین خواهد کرد.

برای پول کار کنید!
همه می دانند تنها دلیل اشتغال، کسب درآمد است! موثر بودن شغل در رشد و ارتقای شخصیت فردی و برقراری و گسترش فعالیت های جمعی، ایجاد خودباوری، خدمت در راستای کمک به اقتصاد کشور و رشد جامعه، شعاری، بیش نیست. این حرف ها برای آدم های موفق است. نه شما که می خواهید ناموفق باشید.

از موفقیت دیگران ناراحت شوید!
حتما در طول دوران کاری خود، شاهد رشد و پیشرفت شغلی همکارانتان خواهید بود. اگر از پیشرفت آنان خوشحال باشید، به تحکیم روابط درون سازمانی و ارتباطات عاطفی قوی با آنان کمک کرده اید و این یعنی، دیگران هم از پیشرفت شما، خوشحال خواهند شد و در این راه به شما کمک خواهند کرد. مثلا ممکن است چنین رفتاری، رئیس شما را، زودتر از حالت عادی به فکر ارتقای شما بیندازد. ولی شما که نمی خواهید موفق باشید! پس از موفقیت دیگران، ناراحت باشید.


نویسنده: محمدعلی منصوری-روانشناس


کد مطلب: 47925

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/47925/اگر-می-خواهید-کارتان-ناموفق-باشید-این-توصیه-عمل-کنید

میگنا
  https://www.migna.ir