کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نقش و جایگاه روان شناسی در سلامت جامعه بر هیچ کس پوشیده نیست

خبرگزاری شبستان , 19 مرداد 1398 ساعت 15:02

دكتر حاتمی با اشاره به اینکه نقش و جایگاه روانشناسی در سلامت جامعه بر هیچ کس پوشیده نیست، گفت: تاکنون ۳۰ هزار نفر عضو سازمان نظام روانشناسی کشور شده‌اند.


ميگنا: دكتر «محمد حاتمی» امروز(شنبه ۱۹ مرداد) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: نقش و جایگاه روان شناسی در سلامت جامعه برهیچکس پوشیده نیست و متولی آن وزارت‌خانه‌های کشور، ورزش و جوانان، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند و هر مجموعه در حوزه کاری خود خدمت‌رسانی می‌کند و وظیفه سازمان نظام روان شناسی کشور هم نظارت بر عملکردها است و متاسفانه باید بگوییم گه به‌جهت موازی‌کاری‌های زیادی که وجود دارد عملکردها رضایت‌بخش نیست.


رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور افزود: با پیگیری‌های مستمری که در دولت و مجلس داشته‌ایم، کمیته نظارت بر سلامت روان را در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصویب کردیم و خواستار اضافه‌شدن معاونت سلامت روان در وزارت بهداشت هم هستیم.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۰ هزار نفر عضو سازمان نظام روانشناسی کشور شده‌اند، خاطرنشان کرد: از نظر سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور کار حرفه‌ای این افراد با توجه به دوره‌هایی که گذرانده‌اند و آموزش‌هایی که فراگرفته‌اند قابل قبول است و برای کسی که پروانه نداشته باشد و عضو این سازمان نباشد حبس تا ۳ سال لحاظ شده است.

حاتمی تصریح کرد: مشاوره‌ها در حوزه‌های ازدواج، طلاق، تحصیل، اشتغال، سلامت و غیره ارائه می‌شود و این خدمات در مراکز مشاوره آستان قدس رضوی خارج از نوبت ارائه می‌شود که برای افراد محروم به‌صورت نیمه‌بها و رایگان خواهد بود.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور ضمن ابراز نگرانی از مشکلاتی که در بحث رانندگان وجود دارد و موجب حوادث تلخ بسیار زیادی در سطح کشور شده است، تاکید کرد: یکی دیگر از حوزه‌هایی که در حوزه روان شناسی مغفول مانده بحث سلامت روان رانندگان است و در تمام دنیا یکی از معایناتی که برای متقاضیان گواهینامه رانندگی انجام می‌شود معاینه سلامت روان بوده، کاری که در ایران انجام نمی‌شود و به‌دنبال اجرایی شدن آن در سطح کشور هستیم.

وی بیان کرد: خدمات روان شناسي و مشاوره آستان قدس رضوی به‌صورت حرفه‌ای و هدفمند ارائه می‌شود و مراکز این مجموعه جزو مراکز برتر کشور هستند، زیرا تمام استانداردهای کاری و حرفه‌ای این حوزه را لحاظ کرده‌اند.


کد مطلب: 47942

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/47942/نقش-جایگاه-روان-شناسی-سلامت-جامعه-هیچ-کس-پوشیده-نیست

میگنا
  https://www.migna.ir